Til deg som administrerer Telia Bedriftsnett

 

En andel av Telias bedriftskunder opplevde problemer med samtaler inn og ut til Telia Bedriftsnett brukere. Feilen oppstod klokken 14.08, tirsdag 26. mai. 2020. Årsaken var feil i en database for samtalehåndtering, hvor reserveløsning ikke fungerte som ønsket. Feilsøk og retting ble iverksatt umiddelbart, og fra 14.44 begynner feilraten (andel samtaler som feiler) å gå ned. Klokken 16.05 er feilraten på vanlige nivåer, men enkelte brukere opplever fortsatt problemer og ytterligere endringer gjennomføres. Fra klokken 17.35 går trafikkavvikling helt som normalt.

Vi analyserer nå hendelsen og iverksetter umiddelbart tiltak for å minimere risiko og konsekvenser for lignende hendelser i fremtiden.

Telia beklager på det sterkeste hendelsen og konsekvensene den medførte for våre kunder og brukere.