Enda flere muligheter

TDC Norge blir en del av Telia

Fra og med 1. mars i år blir TDC Norge og Telia Norge ett og samme selskap. Her får du svar på hva det betyr for deg og bedriften din.

Mann i dress står utenfor stor glassbygning og ser opp mot himmelen, mens han holder i et nettbrett.

TDC Norge tar dermed del i Telia sin bedriftssatsing hvor vi skal dyrke rollen som en totalleverandør, og en utfordrer i markedet. Å jobbe med norske bedrifter er å være en del av drømmer og skaperkraft – vi skal bidra til at smarte tanker og ideer får utfolde seg, uansett hva de er og hvor de er.

Med et solid nett i bunn for både mobil og bredbånd, og med stort spenn av tjenester, er vi klare for å tilby våre kunder verktøy og råd som skaper forskjeller fremover.

Alle fordeler du har i dag blir tilsvarende hos Telia – eller enda bedre. Nå får du nemlig bedre dekning med 4G Tale og WiFi Tale. Du kan lese mer om oss og fordelene dine lenger ned på siden, men først vil vi si noe om prosessen videre.

  • 1

    Informasjon om nye abonnement

    Vi sender deg snart en e-post med oversikt over abonnement, produkter og priser som vil endre seg når dere blir Telia-kunder. Du vil også få informasjon om hvor vi sender de nye SIM-kortene og når forventet porteringstidspunkt vil være.

    Hvis dere har behov for å endre på oppsettet kan du kontakte oss på telefon 406 17 900 eller e-post velkommen@telia.no. Vi ber om at endringer blir meldt inn så fort som mulig for å unngå forsinkelser i leveransen.

  • 2

    Distribusjon av SIM-kort

    Når dere mottar SIM-kortene vil de være merket med navn, telefonnummer samt type bruksområde, for eksempel Tale eller DataSIM.

    Husk å distribuere SIM-kortene ut til de ansatte så raskt som mulig.

  • 3

    Aktivering av SIM-kort

    Noen dager før aktivering vil alle få SMS med informasjon om dato og klokkeslett for aktivering. Hvis det er behov for å endre på porteirngstidspunktet er det viktig at dette blir gjort så fort som mulig på telefon 406 17 900 eller e-post velkommen@telia.no.

    Dere får også SMS med bekreftelse når abonnementet er aktivert og klart til bruk. I SMS-en får dere også en lenke til hvordan dere kommer best mulig i gang som Telia-kunde.

  • 4

    Faktura

    Den første fakturaen kan være høyere enn dere forventer:

    Bruk

    All bruk som ikke er inkludert i abonnementet faktureres etterskuddsvis. Eksempel på dette er anrop til spesialnummer og tjenester som du betaler med mobilen. Du kan få detaljert oversikt over all bruk ved å bestille samtalespesifikasjon.

    Faste avgifter

    Alle faste avgifter faktureres forskuddsvis. Det betyr at vi fakturerer abonnement og tilleggstjenester fra den dagen avtalen ble inngått og frem til fakturadato samt for den neste fakturaperioden.

    KID og kontonummer

    Husk at dere må oppdatere betalingsavtaler med Telias kontonummer; 6005.06.72525. KID-nummeret du skal bruke er tilsvarende kundenummeret ditt.

    Endre fakturadato

    Hos Telia er fakturadato den 2. hver måned. De betalingsfrister som gjelder hos TDC vil videreføres så godt det lar seg gjøre hos Telia. 

    Ønsker dere å endre fakturadato kan dette gjøres etter at dere har blitt Telia kunde.

    Alt som er forskuddsfaktuert vil bli tilbakeført på sluttfakturaen fra TDC.

     

  • 5

    Portaler

  • 6

    Informasjon til dine ansatte

    Vi har satt sammen en forenklet presentasjon som du kan distribuere til dine ansatte.

    Last ned PDF til ansatte

Nordens største leverandør av mobiltjenester

Vi mener mobilteknologi kan gjøre - og gjør - fantastiske ting. Vårt mål er å være en digital tilrettelegger, og i det står mobilteknologi helt sentralt. Sammen med våre partnere skal vi utveksle kunnskap og teknologi for å skape innovasjon, entreprenørskap og bærekraftig vekst.

europa.png

I Telia Norge, med Telia, OneCall, MyCall og Phonero, er vi Nordens største leverandør av mobiltjenester - og med et nettverk i verdensklasse skal vi fortsette å være akkurat det.

  • 85 % av all internettrafikk i Europa går i Telias nett
  • Verdensledende kompetanse på utbygging og drift av nettverk
  • Moderne landsdekkende mobilnett i Norge med 4G Tale og WiFi Tale
  • Norges første landsdekkende NB-IoT nett