To fra borettslaget Blåfjellet

Oppgraderte kabelnettverket: STABILT NETTVERK OG STABILE KOSTNADER

Blåfjellet er OBOS´ største borettslag på Lambertseter, og med 572 boenheter var det mange ulike behov som skulle dekkes. Da falt valget på en oppgradering til Docsis 3.1 med Telia.  

Det harmoniske nabolaget består av store grøntområder, og styreleder Thor Eckmann og styremedlem Dag B. Henriksen ville unngå å grave opp disse for å legge nye fiber-kabler. Men det var bare én av grunnene til at de fornyet avtalen med Telia med fem år.

– Vår filosofi i borettslaget er at vi er trofaste mot våre leverandører så lenge de leverer, og Telia har levert stabilt hele veien, forteller Thor.

Det viktigste for meg er at når jeg trykker på knappen så funker det, og det gjør det.

Dag

– Den viktigste grunnen til at vi valgte Telia var at vi fikk et bedre produkt, og til en betydelig lavere pris enn hos konkurrentene, sier Dag.

– Det at vi fikk Trygg på nett inkludert i pakken var også en bonus, fortsetter han.

Arbeidet med å oppgradere det eksisterende kabelnettet er nå i sluttfasen, og både Thor og Dag synes arbeidet har gått knirkefritt.

– Beboerne har vært lite berørt av det, og de har fått god og tydelig informasjon underveis, sier Dag.

– I tillegg har de fått det siste innen trådløse rutere, ny Telia-boks, nye signalforsterkere og nytt kabelnettverk. Alt blir også nøye testet før de forlater leilighetene, legger Thor til.

Ivaretar alle behov

Borettslaget består av andelseiere som inkluderer alt fra førstegangskjøpere i tyveårene, småbarnsfamilier og beboere som nærmer seg, og har blitt, 100 år. Dag mener produktet treffer alle målgruppene.

– Alle behov skal ivaretas, og nå er det også besparelser utover kostnaden på standardpakken. Med en ny og høyere hastighet, kan beboere si opp tidligere ekstrahastighet, sier han.

Han mener de også sparer penger på strømmetjenestene inkludert i totalpakken fra Telia.

– Det er en stor kanalpakke å velge i hver måned, og nå kommer Netflix i tillegg. Det kan man kan man spare penger på. Og at alt innholdet er tilgjengelig hvor som helst, via både nettbrettet og telefonen.

Telia-styrenytt-borettslag-jente-600x400.jpg

BEDRE TV OG NETT: Med Telia kan beboerne strømme favorittseriene når de måtte ønske uten å bli avbrutt. 

God kontakt

Både Thor og Dag synes nettet er stabilt, men savner en tilgjengelig vakttelefon 24/7. Samtidig opplever de sjelden problemer som krever det, og er veldig fornøyd med sin kontaktperson i Telia.

– Vi har hatt samme kontaktperson i flere år, og han stiller alltid opp så raskt han kan og er veldig flink, skryter Dag.

– Det viktigste for meg er at når jeg trykker på knappen så funker det, og det gjør det. Så får vi se hvordan teknologien ser ut om 5 år, avslutter styrelederen.

 

Var denne siden nyttig?