Tydelige tiltak rundt korona

Vi har innført restriktive tiltak for å ta vår del av ansvaret for å begrense folketettheten og smittespredningen av koronaviruset.

– Både Norge som nasjon og hele verden er i en ekstremt alvorlig situasjon, og bare i fellesskap kan vi bidra til å begrense folketettheten, og smittespredningen av koronaviruset. Vi er samtidig bevisst vårt ansvar for å drifte en samfunnskritisk infrastruktur, som vil være avgjørende i den tiden vi går inn i for å opprettholde aktiviteten i samfunnet fra blant annet hjemmekontorer eller via telefon-/videomøter. Vi håper samtidig på forståelse blant våre kunder for at vi gjør disse tiltakene, sier Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge.

Kundeservice

Vi gjør alt vi kan for å gi deg så god service som mulig, og samtidig ta vare på våre ansatte. Alle som har mulighet jobber hjemmefra. 

Vi håper på forståelse for at situasjonen er krevende, og vi står på for å hjelpe deg så godt vi kan.

Husk også at du kan finne svar på våre hjelpesider samt få hjelp til mye av Otelia, vår chattende robot – hun er tilgjengelig døgnet rundt!

Nettverket vårt

Vårt fokus nå er å sørge for at nettet skal være mest mulig robust i disse ekstraordinære tider, slik at vi sikrer at hjulene i Norge går rundt. Vi ser en sterk økning i databruk blant våre kunder og vi ønsker derfor ikke å stimulere til ytterligere bruk på nåværende tidspunkt. 

Det viktigste er å ha god kapasitet i nettet, og vi overvåker situasjonen nøye og er klare til å innføre flere tiltak ved behov. Samtidig jobber vi med nå med ulike tilbud for våre kunder for å gjøre hverdagen deres enklere og vil komme tilbake med mer informasjon når det er klart.

Våre ansatte

Vi har innført hjemmekontor som hovedregel, og har lagt ned forbud mot jobbreiser og deltakelse på konferanser, arrangementer og større møter.

I tillegg er det innført en rekke mindre tiltak for bedre hygiene og samhandling med kolleger, blant annet daglig «check-in» med nærmeste leder og kjøreregler for å unngå nærkontakt med kolleger på arbeidsplassen.

 – Vi er opptatte av å ta vare på våre ansatte, og vi er bevisst vårt ansvar i samfunnsdugnaden for å begrense spredningen av koronaviruset. På bakgrunn av myndighetenes anbefalinger gikk vi i går morges(11.mars) ut med et budskap til våre ansatte hvor hovedtiltaket var å øke andelen hjemmekontor, sier Stein-Erik Vellan, administrerende direktør i Telia Norge.

Våre butikker

I våre butikker innføres det tiltak for å sikre både våre ansatte, og deg som kunde. Dessverre er det færre ansatte på jobb i flere butikker, og ting kan derfor ta litt lenger tid. Husk at du kan bestille varer og få hjelp her på nett. 

Vår nettbutikk

Nettbutikken vår holder åpent, og alle leveringer går per nå som vanlig.

Bestiller du med hjemlevering vil våre bud signere på vegne av mottakeren for å minimere kontakt. Det vil tas et bilde av utleveringen for å sikre både deg og leverandør. Vi ber om forståelse for tiltaket, og håper alle forstår at dette er for å sikre både budet og deg som kunde. Vi vil oppdatere denne informasjonen dersom denne prosessen endres.

Var denne siden nyttig?