Mann bruker telefon i VIP-losje på SR-Bank Arena i Stavanger

Gull-avtale for fotballklubb

Drama på fotballbanen går hardt ut over telefonene til Viking-staben. Nå gleder de seg til å få på plass en bedre løsning på mobil-administrasjonen.

Den siste søndagen i oktober spiller Viking hjemme mot Ullensaker/Kisa. Stavanger-laget kjemper om opprykk til Eliteserien, og de må vinne for å henge med i kampen om direkte opprykk.

I det klokka passerer 90 minutter står det fortsatt 0–0 på tavla, og neglene på benken er allerede borte. Men fire minutter på overtid eksploderer det på SR-Bank Arena. Tommy Høiland er helten som scorer det avgjørende målet, og på benken er det liten tvil om hvor viktig målet er.

– Materialforvalteren vår hoppet ut av boksen av glede, men glemte at han hadde telefonen i fanget. Så du kan trygt si at telefonene til de aktive trenerne våre får gjennomgå, humrer Eirik Bjørnø. Han jobber i markedsavdelingen til Viking Fotballklubb.

Fotballspillere fra Viking jubler etter scoring

Den ville jubelen på både banen og benken gikk hardt utover telefonen til materialforvalteren da Tommy Høiland satte ballen i mål fire minutter på overtid. Foto: Tore Fjermestad

Ny skjerm eller ny telefon?

Resultatet var en knust skjerm på en telefon som Bjørnø selv fikk i hånden dagen etter. I Stavanger-klubben med 18 ansatte er han nemlig også telefon-ansvarlig.

LES OGSÅ: Avtalen som er vinn-vinn for din bedrift

– Da må jeg ta en vurdering. Lønner det seg å fikse skjermen, eller er det bedre å kjøpe en ny telefon? Ofte er ikke forskjellen veldig stor.

Han innrømmer fort at det er nok av andre ting han heller kunne brukt tiden sin på enn å administrere de ansattes telefoner.

– Særlig når vi ansetter nye, eller noen slutter, bruker jeg mye tid på dette, sier Bjørnø.

Mann i dress med telefon smiler og ser ut av vindu

Som telefonansvarlig blir det tidvis mye administrasjon for Eirik Bjørnø. Foto: Tore Fjermestad

Positivt for likviditeten

Viking Fotball AS er allerede Telia Bedrift-kunde, og kan nå svitsje til avtalen SVITSJ for Bedrift. Dermed blir det slutt på mange av administrasjonens frustrasjoner – også når det gjelder knuste skjermer. Med SVITSJ for Bedrift får man nemlig også skjermforsikring inkludert i den faste månedsprisen.

– Den skjermforsikringen kan spare oss for mye penger i året, og det kan gjøre hverdagen til trenerne våre enklere.

Også for likviditeten ser Bjørnø fordeler ved SVITSJ for bedrift – både for Viking og andre små og mellomstore bedrifter. Avtalen innebærer at bedriften betaler en fast sum per måned i stedet for å kjøpe telefonen. Da kan også de ansatte bytte til en helt ny telefon én gang i året.

– Telefoner er dyre gjenstander som koster mye for en klubb, så likviditetsmessig vil en slik leasing-avtale være veldig positiv for oss, sier han.

Viktig for de ansatte

Stavanger-bedriften har integrert digitale løsninger og bruker mobile enheter til blant annet salg og registrering av billetter på stadion (og ja; det går noen av disse i bakken i løpet av en sesong også). De ønsker å være en oppdatert og moderne arbeidsgiver. En del av dette er å kunne tilby de ansatte det riktige utstyret.

– Våre ansatte har mange reisedøgn i året, og de må ha oppdatert utstyr for å kunne jobbe mest mulig effektivt når de er på farta.

LES OGSÅ: Derfor er oppdaterte telefoner viktig for sikkerheten

Grensen går ved spåkoner

Om de ansatte vil se en fotballkamp på flyplassen er ikke ledelsen gnien på mobildataen. Men ett sted går grensen for hva bedriften betaler på mobilregningen.

– Spåkoner og parkering, sier Bjørnø med et glis. – Det trekkes fra lønna.

Det samme gjør beløpet til ny telefon som overskrider bedriftens grense på 5000 kroner.

– Et system der vi slipper å administrere dette via lønn, og som kan hjelpe oss å skille privat bruk fra det bedriften skal betale, er noe vi virkelig gleder oss til å få på plass.

– En god løsning der de ansatte kan bytte telefon og fikse knuste skjermer selv, med predefinerte rutiner, som er enkelt og skalerbart. Det hadde gjort livet enklere for oss, oppsummerer Bjørnø.

LES OGSÅ: Så lett kan noen andre få tilgang til jobb-dataen din

Dette er SVITSJ for Bedrift


  • Valgfri mobil fra vårt sortiment
    Dere kan velge mellom en lang rekke telefoner - inkludert de nyeste modellene.

  • Bytt mobil hvert 12. måned
    Ansatte kan selv velge å svitsje telefonen med en ny 1 gang i året.

  • Skjermforsikring inkludert
    Skjermforsikring er inkludert, og du kan få en lånetelefon på minuttet om du bruker én av våre 64 Telia-butikker.

  • SVITSJ med god samvittighet
    For hver telefon som byttes inn med SVITSJ for Bedrift donerer vi 10 kroner til No Isolation. Det gjør at enda flere langtidssyke barn og unge får sin egen AV1-robot og kan delta i hverdagen selv om de ikke kan være der fysisk.