Telia og SK Brann lanserer ny Brann-app

Telia går inn som digital hovedpartner i Brann for å gi supporterne en utvidet fotballopplevelse, både før, under og etter kampen.

I Brann er de opptatt av mer enn å score mål. Klubben vil i samarbeid med Telia også gjøre fotballen mer tilgjengelig for bergenserne. Telias historie som Brann-samarbeidspartner går tilbake til 2004, da gjennom merkevaren Chess og etter hvert Telia.

I tiden fremover skal vi sammen utnytte mer av de digitale mulighetene som finnes i toppfotballen, for å skape det vi mener er fremtidens stadionopplevelse:

– For Brann vil sportslige prestasjoner alltid være mest avgjørende, men med en digital satsing vil vi henge med i tiden av hva som forventes på et større arrangement i 2020. Hele poenget er å skape merverdi for supporterne og gi dem den informasjonen de ønsker, sier Therese Andvik Rygg, leder for marked, kommunikasjon og samfunnsansvar i Brann.

Ny app for supporterne

Som Norges største utfordrer, beveger Telia seg dermed fra tradisjonell drakt-sponsor til å bli klubbens digitale hovedpartner. Det innebærer at vi bygger all teknologisk infrastruktur, som blant annet trådløst og gratis wifi over hele stadion og en helt ny SK Brann-app

 

Telia-SKbrann-app-dobbel.png

FULL OVERSIKT: Få pushmeldinger med nyheter og kampmeldinger, se terminlisten, spill fantasy eller se alle scoringene igjen og igjen. I SK Brann-appen får du med deg alt som skjer.

Og for de som ikke har muligheten til å gå fysisk på Brann-kampene, vil den nye Brann-appen utvide kampopplevelsen.

– Der supporterne før har måttet bruke ulike kanaler for å få informasjon, vil vi nå samle dette under én plattform. Brann-appen vil være et konkret produkt vi starter med, for å gi informasjon til dem som dessverre ikke slipper inn på stadion slik situasjonen er nå, sier Rygg.

Brann-stadion.jpg

PÅ NETT: Som en del av den teknologiske opprustningen, bygges det ut trådløst og gratis wifi over hele Brann Stadion.


Se fulltrefferen igjen og igjen!

Med Brann-appen vil du finne alt innhold om Brann samlet på ett sted, og det er mye å glede seg over. Både gode opplevelser på kampdag og ellers i uken, når appen fylles med eksklusivt innhold, engasjerende konkurranser og gode premier.

Når det nye trådløse nettet er på plass i løpet av høsten vil publikum kunne bruke appen til å se interessante episoder fra kampen i reprise med Telia Replay-funksjon på stadion. Utenfor stadion blir klipp og høydepunkter tilgjengelige en time etter kampslutt.

Direktør for Telias bedriftsmarked, Jon Christian Hillestad, forklarer at Telia rett og slett vil utfordre digitalisering i fotballen og toppe det som finnes i dag ved å ta bort irritasjonen fra det begrensede innholdet man i dag får servert på storskjermene på stadion.

- Med vår kjernekompetanse vil vi tilrettelegge digitalt for at Brann som klubb utvikler seg, for at supporterne får digitale opplevelser som beriker fotballopplevelsen – både på stadion og hjemme i deres egen stue, avslutter han.

Få med deg alt som skjer med den nye SK Brann-appen! Appen kan lastes ned her.

Digital lansering

telia-robot-pressekonf-brann.jpg

DIGITAL PRESSEKONFERANSE: Telia representert av egne AV1-roboter. 

Appen SK Brann lanseres 16. september 2020 og kan lastes ned fra Apple Store og Google Play. Av smittevernhensyn valgte SK Brann og Telia å avholde et digitalt pressemøte, hvor Telia ble representert via egne AV1-roboter fra No Isolation.

Som ny digital hovedpartner er dette et godt bevis på hvordan man med ny teknologi og Telia sitt solide nettverk, kan løse en reel utfordring, som har oppstått på grunn av Covid-19.

Les også: Se da kreftsyke Erik (6) fikk være med på Brann-kamp gjennom AV1 roboten.

Var denne siden nyttig?