Enda bedre samarbeid Telia Bedriftsnett

Hjemme med sykt barn, eller opptatt i møter? Null problem. Nå kan du få informasjon, behandle samtaler og delta i møter - som om du er på kontoret.

Alarmen ringer og du skal gjøre deg klar for en ny arbeidsdag. Men uforutsette ting kan inntreffe – som at barna har blitt syke og er nødt til å holde senga. Du må bli hjemme, men må få ting gjort ved å logge på i omganger. Det eneste som hindrer deg er gode nok arbeidsverktøy. Nå får du det.

Telia Bedriftsnett kan du se på som en digital assistent du har med overalt. Proppet med enkle funksjoner og automatisk håndtering av anrop gjør den mye av jobben for deg. En egen app til iOS eller Android gir deg friheten du trenger til å jobbe utenfor kontoret, noe som gjør at du får bedre samhandling med dine kolleger uavhengig av hvor du befinner deg.

1) Sentralbord i lomma

Kundeutvikler i Telia Bedrift, Bernt Bergh. Foto: Telia.
Kundeutvikler i Telia Bedrift, Bernt Bergh. Foto: Telia.

I en arbeidshverdag full av møter og deadlines er det viktig at arbeidsverktøyene du har er enkle å bruke, uansett hvor du befinner deg. Telia Bedriftsnett er oversiktlig. Du kan selv oppdatere din status på farten, og få oppdatert status på dine kollegaer i sanntid. Noen har syke barn som deg, andre er på reise, mens noen er på plass på kontoret. Du kan se hvilke av dine kolleger som er opptatt eller ledig. Det vil si at kommunikasjon mellom kollegaer og besvarelse av kundehenvendelser kan gå sømløst, uansett hvor du er.

En som har god kjennskap til markedet og etterspørselen fra bedriftskunder er kundeutvikler i Telia Bedrift, Bernt Bergh. Han jobber mye mot brukerne av denne tjenesten.

– Mange opplever at systemene de har ikke er optimale. De har begrenset oppetid, er litt for kompliserte og man vegrer seg for å ta dem i bruk. Folk vil ha det enkelt og oversiktlig. Sentralbordet i lomma-løsningen er svaret på det du trenger for å drive god kundepleie, forteller Bergh.

2) Tjenesten som gjør enkle oppgaver enda enklere

Hvis en innringer har hatt reklamasjoner eller opplevd problemer tidligere, så bør du vite om det. Med Telia Bedriftsnett slipper du nå å bruke tid på å søke opp nummer eller lete etter samtalehistorikken. Du får automatisk opp informasjon om hvem som ringer, samtalehistorikk, og hvilke notater du eller andre kolleger tidligere har skrevet.

– Automatiske nummeroppslag og notater hjelper deg med å behandle kundehenvendelsene raskere og mer presist. En ting er å besvare misfornøyde kunder, men det handler også om at du har full kontroll på samtalehistorikken til kundene dine. Det gjør at enhver i bedriften vil kjenne innringer før de tar telefonen.  Det styrker kundeopplevelsen, sier Bergh.

20180129-bednett-ansatt-Bilde-3.jpg

Det webbaserte sentralbordet gir deg full oversikt over alle samtaler, køer og grupper, og du får enkelt tilgang til ansatte og samarbeidspartnere i organisasjonen. Skjermdump: Telia.

3) Null prosent feil er endelig mulig

Telia Bedriftsnett gir deg også tilgang til den interne bedriftskatalogen, både på PC og mobil. Skulle du være i tvil om en kollega er ledig kan du sende en forespørsel før du setter over en samtale.

– Vi hører fra kundene at de er avhengig av å se om en kollega er opptatt eller ikke. Da slipper man å sette over "i blinde". Derfor har vi gjort bedriftskatalogen så intuitiv og tilgjengelig som mulig. I tillegg kan du innhente anrop du har satt over, hvis det ikke er svar i andre enden, forteller Bergh.

Ved å bruke denne funksjonen aktivt vil det bli færre kunder som sier "jeg ble satt over til feil person", eller "ingen tok den da jeg ble satt over".

20180129-bednett-ansatt-Bilde-4.jpg

Bedriftskatalogen gir full oversikt over bedriftens ansatte, og er tilgengelig fra både sentralbordet og mobilappen. Du kan søke på navn, funksjon og ferdigheter. Skjermdump: Telia.

4) Snakker med alle systemer

Bernt Bergh forteller likevel at det viktigste med en komplett telefoniløsning er at den snakker sammen med andre arbeidsverktøy.

– Integrasjon mot eksisterende IT-systemer er viktig. Ved å ha all informasjon på én plattform hvor de ulike programmene snakker sammen minsker administrasjonen betraktelig og gjør arbeidsdagen lettere, sier Bergh.

Telia Bedriftsnett gjør nettopp dette. Telefoniløsningen snakker med kalender, e-post, Skype, telefon og SMS, så du kun trenger å forholde deg til ett verktøy gjennom en hel arbeidsdag.

Mobilansvarlig i bedriften kan selv sette opp og administrere løsningen, men Telia gir deg selvsagt den hjelpen du trenger for at løsningen skal fungerer optimalt for ditt selskap og dine behov.

Telia Bedriftsnett


  • Telia Bedriftsnett er en skybasert telefoniløsning som gjør det lett å håndtere alle innringere.
  • Sentralbordet kan styres av alle ansatte fra PC, nettbrettet eller mobilen - noe som gjør det mulig å ta med sentralbordet i lomma.
  • Løsningen kan enkelt tilpasses alt fra små bedrifter til store organisasjoner med mange lokasjoner og tusenvis av ansatte.
  • Brukere får god oversikt over medarbeidernes tilgjengelighet og gjør det lettere å samhandle seg imellom.
  • Drag and drop-funksjonen gjør det enkelt å tilpasse sentralbordet slik du eller bedriften ønsker.