ForsidenKundeserviceMobilService på mobiltelefon

Service på mobilen

Må mobilen din på verksted? Da kan du registrere service online, eller få hjelp i en Telia-butikk.

Du kan registrere service på telefon og tilbehør. Husk å ha klart IMEI-nummer eller serienummer. Du kan også levere telefonen din hos din nærmeste Telia-butikk. De hjelper deg også med oppsett og sjekker vanlige brukerfeil før mobilen eventuelt blir sendt inn. Har du behov for lånetelefon kan de som regel hjelpe deg med det også.

Slik gjør du det:

icon

Vi anbefaler at du gjør en backup av telefonen din, og at du sletter all data før du sender den inn.

icon

Skjermlås og telefonlås (som for eksempel "Find My Iphone") må skrus av.

icon

Ta ut SIM-kort, minnekort og annet tilbehør. Kun telefonen (uten deksel) skal sendes inn.

icon

Send inn mobilen (fraktseddel får du på e-post etter at du har registrert servicesaken).

Lurer du på noe?

Vi trenger kun mobilen. SIM-kort, minnekort og annet tilbehør skal ikke sendes inn.

Dette må gjøres før du sender fra deg mobilen, rett og slett for at tekniker skal kunne få feilsøkt og reparert mobilen din. Det gjelder både skjermlås og telefonlås som f.eks. "Find My iPhone".

Dekkes reparasjonen av garanti eller reklamasjonsrett, koster det deg ingenting.

Hvis skaden ikke dekkes av garanti eller reklamasjon, vil du få et prisoverslag som må godkjennes før reparasjonen utføres. Godkjenner du ikke prisoverslaget, betaler du bare for frakt og undersøkelse (minstepris kr 275,- pr 01.01.2021).

Det kan du! Når servicesaken er registrert, vil du få tilgang til en serviceportal hvor du kan be om lånetelefon.

NB! Vanlig leveringstid på lånetelefoner er 7 – 14 dager, så vi anbefaler at du venter med å sende inn telefonen din til du har fått lånetelefonen.

Når du registrerer en servicesak vil du få en forhåndsbetalt returetikett på e-post. Denne kan du printe ut og ta med til nærmeste leveringssted. Du mottar også en unik returkode på SMS som kan oppgis på leveringsstedet for hjelp til å printe ut returetiketten.

Liste over nærmeste PostNord leveringssted

Telefonen sendes inn som pakke til vår servicepartner. Sørg for at telefonen blir pakket og sendt forsvarlig, da du er ansvarlig for sendingen.

Du vil ikke alltid få tilbake den samme emballasjen som du sendte inn. Dersom du vil ta vare på originalemballasjen, pakk produktet i annen emballasje.

Lever pakken til et PostNord leveringssted. Be om kvittering, og oppbevar den til du får bekreftelse på SMS om at pakken er mottatt fra vår servicepartner.

Vi har avtale med en autorisert servicepartner som reparerer mobilen din.

Det er vanskelig å si nøyaktig hvor raskt det går. Mobilen sendes til reparasjon før den fikses, med eventuell bestilling av reservedeler, før den sendes tilbake.

Vanligvis tar det bare noen få virkedager fra den ankommer reparasjon, før den sendes tilbake til deg.

Status på service får du fulgt fra: https://dst.telia.com/online/no/deviceSearch/LandingPage (ordrenummer og passord fra din serviceutskrift).

Brukerdata som ligger på mobilen vil som regel slettes ved reparasjon, så du bør sørge for å ta en backup før du sender den fra deg.

Servicepartnerne våre har strenge retningslinjer for håndtering av brukerdata, men vi anbefaler likevel at du sletter all brukerdata før du sender inn mobilen.

Var denne siden nyttig?