Bakgrunnsbilde

Dette får du med SVITSJ

Muligheten til å bytte telefon én gang i året og dekket reparasjon om skjermen skulle knuse. Med SVITSJ kan du alltid være oppdatert med det nyeste nye.

Bakgrunnsbilde

Dette får du med SVITSJ

Muligheten til å bytte telefon én gang i året og dekket reparasjon om skjermen skulle knuse. Med SVITSJ kan du alltid være oppdatert med det nyeste nye.

Dette får du med SVITSJ

Muligheten til å bytte telefon én gang i året og dekket reparasjon om skjermen skulle knuse. Med SVITSJ kan du alltid være oppdatert med det nyeste nye.

Bakgrunnsbilde

Sperrer du opp øynene når Apple lanserer en ny iPhone, eller klør i fingrene hvis kollegaen har fått en splitter ny Samsung?

Teknologien endrer seg med rykende fart og stadig lanseres nye telefoner med funksjoner som legger forgjengerne i skyggen. Dagens mobiler er et kommunikasjonsverktøy, en bærbar PC, et leketøy og et speilreflekskamera i ett og samme panser.

svitsj-butikk-telefon-stand-ansatt.jpg

Når du kjøper en telefon med SVITSJ, slipper du å punge ut fullpris på mobilen, men betaler en fast månedspris. Det er mange telefoner å velge mellom hos oss i Telia.

Som SVITSJ-kunde betaler du en fast, lav månedspris i 24 måneder. Om du vil, kan du bytte etter 12 måneder, og slik alltid ha den nyeste og beste modellen på markedet.

1. Skjermforsikring er inkludert

Hvem har vel ikke opplevd at mobilen sklir ut av lommen, og vi løfter den nervøst opp for å se om skjermen ble knust?

For å bevare garantien for telefonen må skjermen repareres autorisert, og det koster. Med Telia SVITSJ har du inkludert skjermforsikring, og får dekket reparasjonen.

Har du også Plussforsikring får du i tillegg dekning for tyveri, fukt og andre skader, for kr 79 per måned. Husk det, neste gang du svitsjer!

2. Du betaler ingenting den dagen du bytter

Med SVITSJ betaler du en fast månedspris for den nye mobilen. På den måten trenger du aldri mer å cashe ut svimlende summer for en ny telefon. Med en fast månedspris har du fleksibilitet til å velge det siste.

Prisen per måned varierer, avhengig av hvilken telefon du velger. Å bytte til ny mobil uten å betale noe mer enn de faste månedskostnadene, forutsetter at mobilen du bytter inn er skadefri og i god stand.

3. Bytt mobil hvert år – om du vil

En gang i året kan du velge ny mobil, enten det er for å få en telefon som kan bruke Telias raske 5G-nett eller om du kanskje er på jakt etter en mobil med stor skjerm til å strømme dine favorittfilmer og serier med Telia Play.

Du bytter enkelt inn den gamle mobilen og velger en ny fra vårt brede utvalg av mobiltelefoner, og SVITSJ-avtalen forlenges med 24 måneder.

Psst... Bytter du ikke telefonen i løpet av de 24 månedene, er mobilen din til odel og eie!

mobil-bord-i-butikk.jpg

Velg og vrak mellom mobiler fra ulike merker, og finn den perfekte telefonen for ditt bruk akkurat nå. 

4. Valgfritt abonnement uten binding

Du kan inngå SVITSJ-avtale uavhengig av hvilket mobilabonnement du har hos oss – du binder deg altså ikke til ett og samme abonnement ved kjøpe ny mobil med SVITSJ. På den måten står du fritt til å justere opp eller ned abonnementet, avhengig av hvor mye data du trenger.

Psst .. For lite data? Med Telia kan du alltid bruke Data Boost for å få tilgang på 1, 3 eller 12 timer ekstra data. Skulle du i motsatt fall ha for mye, kan du enkelt overføre ubrukt data til senere eller dele data med dine kjære takket være Data Sharing.

5. Du bidrar til gjenbruk

Lurer du på hva som skjer med mobiltelefonen du leverer inn? Vi sørger for gjenbruk, så langt det lar seg gjøre — både i Norge og i andre markeder i utlandet.

Skulle ikke telefonen være i god nok stand, tar vi den fra hverandre slik at delene kan resirkuleres.

All din private informasjon på mobiltelefonen blir dessuten trygt slettet.

Slik kan du best ta vare på telefonen din


Forsikring eller ei, det lønner seg å ta godt vare på mobiltelefonen. Her har vi samlet de beste tipsene for å gi mobilen økt levetid.

  • Beskytt glasset: En av de aller viktigste delene av mobilen, er skjermen. Når den blir ødelagt, kan mobilen slutte å fungere. Bruk derfor god skjermbeskyttelse. Et tips er å gå for en glassbelagt skjermbeskyttelse, da vil den føles ut som en integrert del av mobilen.
  • Velg et solid deksel: Det er enkelt å få riper og små sprekker på sidene av mobilen, for å unngå dette, er det lurt å investere i et solid deksel. Dette er spesielt viktig når flere og flere mobiler er laget av glass både foran og bak.
  • Hold den fri for støv og smuss: Rens telefonen med en mikrofiberklut i stedet for sterke kjemikalier eller grove kluter som papirhåndklær og servietter. Sørg for å tørke skjermen i milde sirkler for å unngå å skade skjermen.
  • Vær obs på hva du har i lommene: Når du plasserer mobilen i jakkelommen eller i buksa, må du passe på at den ikke ligger sammen med metallgjenstander eller andre skarpe ting. Legg mobilen i en separat lomme eller i frontlommen.
  • Styr unna vann: Mobilen mister sin funksjonalitet når den blir våt. Ikke ta på den med våte hender, prøv å beskytte den fra regn og under sommerlige omgivelser når du er på stranden eller ved bassenget.
  • Unngå ekstreme temperaturer: Hvis telefonen din blir utsatt for veldig lav eller høy temperatur, samt direkte sollys, blir den ødelagt innvendig, som resulterer i tap av data og redusert batterilevetid.
  • Lad riktig: Myten om at klattlading ødelegger batteriet er avlivet. Det er lurt å unngå at batteriet går helt tomt, smålading er bedre. Unngå dessuten å å legge telefonen i direkte sollys under lading.

Var denne siden nyttig?