Roller
Rolleadministrasjon gjør det mulig for deg å legge til eller begrense tilgang til funksjonalitet. En teamleder kan for eksempel administrere køer ved å logge medlemmer inn og ut av dem. Før du bestemmer rollen, bør du vurdere:
- Hvem bør ha tilgang til hvilken type funksjonalitet?
- Tilgang til funksjonalitet bør være i henhold til selskapets behov eller retningslinjer.
- Skal du bruke standard systemroller eller opprette tilpassede roller?
Hvordan komme i gang med rolleadministrasjon
- Fra hovedmenyen navigerer du til Administratorsiden
- Velg "Roller"
Det er ikke mulig å endre de systemdefinerte rollene:
- Administratorer
- Teamledere
- Brukere
Imidlertid er det mulig å opprette et hvilket som helst antall tilpassede roller ved å bruke tilgjengelige tilgangsnivåer.
En bruker kan bare tildeles én rolle, og hvis tilgangen til denne rollen blir slettet, vil standard systemrolle Bruker bli tilordnet.
Legg til en rolle eller endre en tilpasset rolle
- Klikk på "+" -ikonet for å legge til en rolle.
- Skriv inn det nye rolle navnet.
- Velg rollen som du ønsker å kopiere tilgangsnivåer fra.
- Velg den nye rollen.
- Velg "Medlemmer" rullegardinmenyen og velg "Tilgang".
- Slå på/av hvilke som helst av tilgangsnivåene basert på hva denne rollen skal ha tilgang til.
Rediger roller
Det er ikke mulig å redigere tilgang til de forhåndsdefinerte systemrollene Administrator, Teamleder og Bruker. For å redigere tilgangen må du opprette en ny tilpasset rolle.
- Klikk på "+" -ikonet, skriv inn et navn for den nye rollen og velg en rolle å kopiere. Trykk deretter på "Legg til rolle" for å opprette den nye rollen.
- Klikk på den nye rollen i listen for å utvide den.
- Klikk på medlemmer og velg "Tilganger".
- Slå på/av tilgangen til rollen du ønsker for den nye rollen.
Avansert tilgangsstyring
Avansert tilgangsstyring lar deg definere rolle som angir hvilke spesifikke data en bruker skal ha tilgang til å redigere. Start med å opprette en rolle som vanlig. Deretter utvider du den relevante rollen og klikker på "tilganger." Her kan du definere hvilke sider og hvilke tillatelser denne rollen skal ha tilgang til. For eksempel kan administratoren ha tilgang til administratormodulen i hovedmenyen, men ikke ha tilgang til "tilgangskontroll" under administratormodulen.
Deretter kan du klikke på "avansert" for å tildele hvilke data brukerne som er tildelt denne rollen, vil kunne redigere. I utgangspunktet kan du tillate brukere å kun redigere spesifikke køer, IVR-er, åpningstider, lydfilkategorier og hovednumre.
MERK: Hvis du gir denne rollen tilgang til å redigere spesifikke IVR-er, åpningstider, lydfilkategorier eller hovednummeret, er det viktig å også gi rollen tilgang til "Telefonioppsett" under "tilganger." Det samme gjelder for køer.
Data en bruker ikke har tilgang til å redigere, vil bli merket med en rød lås. Dette gjelder kun for brukere som er lagt til i den tilpassede rollen, hvor avanserte rollinnstillinger er lagt til.
For å aktivere innstillingene under «Avansert», husk å aktiver «Begrens tilgang» øverst på skjemaet.