Modernisering av nettet

Telefoni er i konstant utvikling, og stadig flere tjenester knyttes inn datanettet for å sikre en enda bedre kundeopplevelse. Vi i Telia jobber hver dag for å finne nye smarte løsninger, og hjelper deg gjerne med å modernisere telefoniløsningen i din bedrift.
Viktig informasjon - Telenor bytter ut gamle kabler
I dag har mange bedrifter tilgang til telefoni og internett gjennom et 100 år gammelt kobbernett. Kobbernettet krever mye vedlikehold og har ikke nok kapasitet til fremtidens krav og forventinger. Derfor har Telenor bestemt seg for å bytte ut det gamle kobbernettet med sikrere løsninger steg for steg.
Hva betyr dette for deg som kunde?
Dersom du benytter tjenestene analog telefoni eller ISDN i kobbernettet, vil du bli berørt. Telefonnummer blir opprettholdt, og linjene vil fortsatt være aktive, men feilretting vil stoppe. Fellesfeil i nettet vil fortsatt blir rettet, men dersom det oppstår feil på ditt abonnement etter 1. september vil abonnementet avsluttes.
Hvis bedriften er tilknyttet kobbernettet, vil vi kontakte deg med informasjon om planlagt tidspunkt for endringer i ditt område i god tid før vi setter i gang. Vi vil da samtidig tilby den beste løsningen som er tilgjengelig på den aktuelle adressen.
Hva kan du gjøre allerede nå?
Ofte så kan bedriften allerede i dag gå over på mer moderne løsninger. Det kan lønne seg å sjekke om du kan oppgradere nå. Fordelene ved å oppgradere nå:
- Du bestemmer selv når overgangen og moderniseringen skal skje
- Du unngår uheldige situasjoner hvor feilmeldinger ikke blir rettet (kan skje fra 1. september 2019)
- Du går bort fra kommunikasjonsløsninger som baserer seg på et utdatert kobbernett
Fasttelefoni
Vi har produkter og løsninger som erstatter alle kobberbaserte telefoniprodukter, enten det er til små eller store bedrifter
- Nye løsninger kan enten være rent mobile eller basert på IP-telefoni
- Kan støtte bordapparat o.l. eller være helt trådløse
100% mobil løsning med Telia Bedriftsnett.
Fastnettsnumre kan legges inn i Telia Bedriftsnett (som TBN Hovednummer) og trafikk styres til kundens mobiler.
IP-telefoni telefon levert over internett/IP/VPN
Telefoni én bruker (kunder som ikke har/ikke trenger hussentral): IP-konto
Telefoni flere brukere TBN SIP-trunk (eller SIP Business Trunk)
Enkelte tjenester som benytter fasttelefoni, som for eksempel telefax, betalingsterminal og heisalarm må oppgraderes hos leverandør.
Kontakt
Ta kontakt med din kundeansvarlig eller ring oss på kundeservice, for å se hvilke muligheter som best passer for din bedrift.