Med helhetlige sikkerhetsløsninger beskyttes alt fra ansattes mobiltelefoner til bedriftens skyløsninger.
Digitalisering skaper nye og spennende muligheter for vekst, men også for kriminelle. Cybertruslene blir stadig mer innovative, og sikkerhetsløsninger må være kontinuerlig oppdatert for å beskytte bedriften.
Med Telia som helhetsleverandør av IT- og kommunikasjonstjenester, tar vi ansvar for sikkerhet i alle ledd – fra rådgivning, risikoanalyser, design- og løsningsrådgivning, til å levere tjenester som sikrer alt fra infrastruktur og skytjenester til de ansattes mobiltelefoner. Vi jobber gjennom hele cyberangrepskjeden – fra forebygging, deteksjon og hendelsesrespons, til ulike typer støtte for gjenoppretting etter et angrep.
Med Telia som sikkerhetspartner kan dere være trygge på at dere får kompetansen og hjelpen dere har behov for.
Helhetlig sikkerhetsplattform Telia tilbyr et komplett sikkerhetstilbud som dekker alt fra rådgivning, risikoanalyser og design til drift og gjenoppretting av infrastrukturer, skytjenester og mobile enheter.
Dekker hele angrepskjeden Tjenesten håndterer forebygging, tidlig varsling (deteksjon), hendelsesrespons og gjenoppretting – noe som sikrer kontinuerlig beskyttelse og læring ved avvik.
Opplæring og sikkerhetskultur Sikkerhetstrening adresserer menneskelig sårbarhet – hele 98 % av angrep starter med mennesker – og styrker ansattes kompetanse slik at de aktivt kan avverge trusler.
Beskyttelse mot svindel og avansert trusselovervåking Telia filtrerer bort millioner av svindelforsøk (bl.a. via samtaler, SMS, e-post og nettsider) og benytter avansert overvåking og skyteknologi (bl.a. DDoS + VPN) for å beskytte bedriftens nettverk.
Svindlerne opererer både via samtaler, SMS, epost og nettsider. De bruker alle triks de kan for å lure deg, og ofte i kombinasjon. Her er svindelformene du bør kjenne til.
Løfter fokuset på mennesker og kultur i ny rapport om digital sikkerhet
98 % av alle cyberangrep går via de ansatte. Uten motiverte og kompetente medarbeidere, hjelper det lite at bedriften har helhetlige og gode sikkerhetsløsninger. Lær mer om hvordan du bygger digital motstandskraft i rapporten Buckle up!
Telia Norges kvartalsvise svindelrapport: 27,6 millioner svindelsamtaler stoppet i andre kvartal – målrettet svindel øker i omfang
I løpet av april, mai og juni stoppet Telia 27,6 millioner svindelforsøk rettet mot norske mobilkunder. Telias nylig innførte svindelfiltre jobber på høygir og virker avskrekkende på svindlere, men selskapet ser samtidig at målrettede svindelforsøk via samtale og SMS øker i omfang. Her er oversikten over hva Telia har stoppet i andre kvartal.