Telia Smart Connect hjelpesider

Hvordan aktivere Softphone

Her ser du hvordan Softphone kan aktiveres for vanlige brukere. Softphone er tilgjengelig også fro brukere som kun har mobiltelefon slik at du kan ringe og svare på samtaler på PC eller Mac.

Fremgangsmåte

  1. Logg på Telia Smart Connect
  2. Bruker må tillate at nettleseren får tilgang til mikrofon og høyttaler/lydutgang ved å gi rettighetene når de etterspørres eller i innstillinger.
  3. Vi anbefaler også at brukeren tillater varsler fra sentralbordet for den beste brukeropplevelsen.
  4. Gå til Min Profil (1), velg Telefonmenyen (2) og velg deretter Ring ut med softphone (3). Du vil nå kunne ringe ut og motta mobilsamtaler i nettleseren i tillegg til mobiltelefonen.
  5. Hvis du ønsker å deaktivere innkommende mobilsamtaler til nettleseren, kan du gjøre dette vel å velge bort mobilsamtaler til softphone i modulen for Samtalestyring (4). Legg merke til at brukere som har tilgang til visningsnummer kan styre disse i denne modulen. Det er mulig å ha ulike visningsnummer fra mobiltelefonen og softphone i nettleseren.
  6. Under innstillinger i samtalevinduet kan brukeren velge lydenheter og volum for høyttaler, mikrofon og høyttaler for ringetone.

Her kan brukeren styre sine lydenheter, og f.eks. velge at høyttaler og mikrofon skal gå via hodesettet, mens ringetone ved innkommende samtaler varsles via PC-ens høyttaler.

 

Relevante artikler

Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.