Telia Utstyrsavtale hjelpesider

Meld fra om skade

1

Logg inn i Telia Utstyrsavtale-portalen

For å melde fra om skade på enheten din må du logge inn i Telia Utstyrsavtale-portalen.

icon

Viktig å huske på...

Meld fra om skader i god tid før leieperioden på enheten er over, også om det er små skader du føler du kan «leve med». Enheten må leveres tilbake helt uten skader når leieperioden er over, hvis ikke kan du måtte betale for eventuelle skader. 

2

Gå til «My devices»

Trykk på «My devices» i menyen øverst i Telia Utstyrsavtale portalen.

Utstyrsavtale portal skjermdump
3

Velg enheten du skal melde fra om skade på

Når du har valgt enheten trykker du på «Create support ticket» for å melde fra om skade.

Utstyrsavtale portal skjermdump
4

Trykk på «Forklar problemet»

Se at det er riktig enhet og gå videre ved å trykke på "Forklar problemet".

Utstyrsavtale portal skjermdump
5

Forklar problemet

Fyll inn feltene i skjemaet. Hvis du ikke finner et valg som passer, velg problemområde «annet» og feil «se kommentar». Beskriv feilen/skaden og hva som skjer med enheten i kommentarfeltet.

Når du er ferdig trykker du på «Neste» knappen for å gå videre.

Utstyrsavtale portal skjermdump
icon

Har du et annet problem enn skade?

Ved andre henvendelser enn skade ber vi deg sende oss en e-post på device-norway@telia.no eller ringe oss på +47 934 34 444 istedenfor å bruke dette skjemaet.

6

Fyll inn informasjon om deg og ditt produkt

Fyll inn feltene i skjemaet og trykk på neste.

Utstyrsavtale portal skjermdump
7

Velg retureske

Velg retureske ved å trykke på knappen med «RETURESKE» og så trykk videre.

Utstyrsavtale portal skjermdump
8

Bekreft bestillingen

Se over oppsummeringen av informasjonen du har fylt ut og sørg for at den er korrekt. Trykk så på «Lagre ordre» for å bekrefte bestillingen.

Utstyrsavtale portal skjermdump
9

Returner enheten

Når vi har behandlet henvendelsen din får du tilsendt en erstatningsenhet som du får beholde, samt en retureske til den skadede enheten. 

Før du returnerer enheten er det viktig at du gjør følgende:

  • Fjern iOS eller Android låser.
  • Fjern BIOS passord på datamaskiner.
  • Har du leid en iPhone eller iPad? Husk å fjerne enheten fra iCloud kontoen din, se instruksjoner her.
  • Fjern MDM software, Apple DEP, eller tilsvarende applikasjoner for Android.
  • Fjern alle passord på enheten, for eksempel ved å tilbakestille enheten til fabrikkstandard.