
Telia Sky
Sikker og enkel lagring av de ansattes bilder, videoer og digitale filer
Gi dine ansatte et enklere digitalt liv
I dagens hybride arbeidsliv der grensene mellom jobb og privat viskes ut, er det viktig å gi de ansatte en trygg og ryddig digital hverdag. Med Telia Sky får de ansatte sin egen, private sky som gjør det enklere å skille mellom jobbrelaterte dokumenter, og private bilder, videoer og filer.
Med Telia Sky kan de ansatte lagre et ubegrenset antall bilder, videoer og dokumenter trygt og sikkert på norske servere, beskyttet av norsk personvern med støtte i GDPR.
Dette er Telia Sky
Lagre alt du trenger, helt trygt. Les mer om hvorfor Telia Sky er et smart valg.
Tjenesten leveres i samarbeid med vår partner Jottacloud
Slik bestiller du Telia Sky for dine ansatte
Ta kontakt med kundeservice på telefon +47 924 05051 eller fyll ut skjemaet under så vil vi ta kontakt med deg.
Kom i gang med Telia Sky
Når tjenesten er bestilt av arbeidsgiver, kan de ansatte bestille tjenesten på Min Side eller i Telia-appen, og deretter laste ned Telia Sky-appen.
Last ned Telia Sky-appen
Når du har aktivert Telia Sky kan du laste ned appen for både mobil, nettbrett og PC/Mac. Vi anbefaler deg å laste ned appen til alle enhetene dine helt fra start – så har du alt tilgjengelig der du er.
Spørsmål og svar
- Etter at din arbeidsgiver har bestilt tjenesten må du logge inn på Min Side eller i Telia-appen og aktivere tjenesten; Telia Sky.
- Når tjenesten er lagt til vil du motta en velkomstmail og deretter følger du instruksjonene som fremkommer i e-posten.
- I velkomstmailen starter du med å klikke "Last ned Telia Sky" som vil lede deg til å laste ned riktig app for enheten din.
Du kan bruke Telia Sky på Windows, Mac, iOS og Android. Vi anbefaler at du laster ned appen til alle enhetene dine.
Du logger inn på Telia Sky med samme brukernavn og passord som du bruker på Min Side. Det er to måter du kan logge inn for å se og laste opp filer:
- Logg inn via nettsiden: https://sky.telia.no/login
- Logg inn via appen på iOS eller Android
Telia Sky-appen tar litt over 20 MB med lagringsplass.
Tar appen større plass, eller du får beskjed om at du mangler plass ved overføring kan dette skyldes at du overfører store filer. Appen tar nemlig en midlertidig kopi lokalt mens den lastes opp i skyen. Så snart overføringen er ferdig skal bruken av lagringsplass være tilbake til normalt.
Slik deler du bilder og filer med andre Telia Sky-brukere:
Del mappen eller filen som “Collaboration” – og velg selv hvilke andre Telia Sky-brukere som skal få tilgang. De vil da motta en e-post med en forespørsel om de vil være med i mappen. Alle brukere som er en del av mappen kan laste opp og ned innhold.
Slik deler du bilder og filer med andre:
Del mappen eller filen som en link – da får du opp en egen lenke (URL) hvor filene ligger tilgjengelig. Denne lenken kan sendes til hvem du vil, med mulighet til nedlastning av filene.
Sjekk ut disse rådene hvis du får opp feilmelding eller ikke får lastet opp filer:
- Pass på at du laster opp selve bildet/filen og ikke snarveier/referanser. Da vil de ikke bli lastet opp.
- Oppstår problemet når du forsøker å laste opp flere bilder/filer på en gang, forsøk å laste opp litt færre av gangen.
- Veldig store filer, over 1 GB, kan være litt problematiske. Det skal gå, så forsøk et par ganger. Programmet vil også forsøke å laste opp filen igjen ved neste oppstart.
Du kan ikke beholde Telia Sky-kontoen din dersom du ikke er Telia-kunde. Hvis du har Telia Sky og vil si opp Telia-abonnementet, men beholde data du har lagret i Telia Sky, så er dette mulig.
Dersom du avslutter Telia-abonnement, så vil du få en e-post fra Jotta (leverandør av skytjenesten) med instruksjoner for hvordan du kan flytte data over til Jotta Cloud.