– Smart kundebetjening gir raskt resultater

Det sier Thomas Lundh i Telia. Gode verktøy som gjør det enklere for de ansatte å yte god service, gir mer fornøyde kunder – og bedre omsetning.

Lundh er business manager i Telia, og har hjulpet en hel del bedrifter med å profesjonalisere kundebetjeningen.

– Å sørge for at kundene får gode svar, uansett hvilken kanal de henvender seg i, er alfa og omega. Når kundene føler seg sett og ivaretatt, blir de raskt mer fornøyde og gode ambassadører, forteller Lund.

Tilbyderne av produkter som forenkler kundekontakten er mange, og bedrifter bruker gjerne både mye tid og ressurser til innkjøp og drift av ulike løsninger fra ulike leverandører. Å samle alt på ett sted gir de ansatte i kundefront en enklere og mer effektiv hverdag.

Å ha en god verktøykasse der du håndterer alle sider av kundeservice- og kommunikasjon i én løsning, gjør det enklere å fremstå profesjonell og skape de beste kundeopplevelsene.

Thomas Lundh, Telia

Det settes pris på av de som jobber tettest på kundene!

– Det er ikke lett å være en god kundebehandler om du ikke har systemer som hjelper deg på veien. Og ikke bare blir servicen bedre, det frigjør også tid. Tid som de ansatte kan bruke smartere!

Dette er smart kundebetjening fra Telia


Full tilgjengelighet – enkel oppfølging 

Med Telias verktøy for kundebetjening får bedriften en profesjonell og sømløs helhetsløsning.

GODE SVAR: – Å sørge for at kundene får gode svar, er alfa og omega, fastslår Thomas Lundh i Telia.

– Vi har verktøy for både store og små bedrifter, og ikke bare innenfor telefoni. Løsningene våre gjør det enkelt å treffe og svare kundene på tvers av kanaler, sier Lund.

At all kommunikasjon med kundene kan ivaretas på ett sted, sikrer gode kundeopplevelser i alle ledd. Løsningene kan dessuten integreres med bedriftens egne systemer, noe som sparer både tid og kostnader.

IT-bedriften Upheads er blant mange som har fått en smartere og enklere hverdag med Telia Bedriftsnett. 

–  At du kan se at «oi, nå brenner det», gir en helt annen innsikt i hvor travelt det er, sier fakturaansvarlig Ann Katrin Rege i Upheads.

MER PROFESJONELLE: Mette M. Pedersen i Anko.

– Tidligere var det ikke lett for teamet å se hvordan vi lå an, men nå ser vi tallene live, med hvor mange henvendelser hver enkelt har besvart og hvor lang svartid vi har, forklarer hun.

At Telia Bedriftsnett bidrar til å håndtere kundehenvendelsene mer profesjonelt, har også ingeniørselskapet Anko erfart.

– I appen ser vi hvem som ringer og tilgjengelighet på alle ansatte, slik at det er enkelt å sette over til rette vedkommende. Vi kan også velge Teams-samtale fremfor vanlig telefonsamtale der det er mer hensiktsmessig, sier daglig leder Mette Maarnes Pedersen i Anko.

Automatisk måling av kundetilfredshet 

Når kundene møtes, betjenes og følges opp på best mulig måte, er det enklere å styre kundeopplevelsen mot dine målsetninger. En smart styrt kundeopplevelse er lønnsomt å investere i, og effekt kan du måle direkte i Telia Bedriftsnett.

– Telia Bedriftsnett har et eget verktøy for å måle om kundene er fornøyde. På den måten kan du sette i gang riktige tiltak for å løfte servicenivået og på sikt øke omsetningen, forklarer Lund i Telia.

Mål kundetilfredshets ved å gjennomføre automatiske målinger med Net Promoter Score (NPS) over SMS. Det gir verdifull innsikt i hva kundene dine mener.

BEDRE OVERSIKT: Telia Bedriftsnett gjør hverdagen smartere og enklere i Upheads.

Mer tid til enda bedre kundeopplevelser

I tillegg til å bidra til et proffere inntrykk når kunder tar kontakt, frigjøres også tid hos de ansatte. Bedre tid til å vare på kundene.

Kundebehandlernes arbeidsdag har blitt mye enklere nå som de kan håndtere all kundekontakt i ett verktøy.

Siv Stafsnes-Gregersen, kundesenteransvarlig i ENTUR

Da ENTUR gikk over til Telia ACE, gikk behandlingstiden av kunder ned med hele 23 prosent.

– Nå som all informasjon er kvalitetssikret og lett tilgjengelig, kan kundeservice raskt svare på kundenes spørsmål på telefonen eller lime inn en lenke til en god artikkel i tekstmelding, chat eller på e-post, sier Stafsnes-Gregersen.

Hos Toyota Oslo har overgangen til Telias verktøy for smart kundebetjening gitt flere positive ringvirkninger.

– Kundene våre har fått en bedre opplevelse når de kontakter oss, og vi får frigjort tid til andre oppgaver som bidrar til å forbedre kundeopplevelsen ytterligere, sier ettermarkedssjef Terje Meiner i Toyota.

– Det er vinn-vinn for både kundene og oss.

 

Var denne siden nyttig?