Hvordan aktivere Softphone for bruk med ditt mobilnummer

 

Her ser du hvordan Softphone kan aktiveres for vanlige Bedriftsnettbrukere med mobiltelefon slik at du kan ringe og svare på samtaler til mobilnummeret på PC-en.

Fremgangsmåte

  1. Logg på Telia Bedriftsnett Chrome nettleser er anbefalt.
  2. Bruker må tillate at nettleseren får tilgang til mikrofonen ved å gi rettighetene når de etterspørres eller i innstillinger.
  3. Vi anbefaler også at brukeren tillater varsler fra sentralbordet for den beste brukeropplevelsen.
    Softphone1.png

  4. Gå til Min Profil (1), velg Telefonmenyen (2) og deretter Ring ut med softphone (3).
  5. Velg deretter å motta innkommende samtaler til mobilnummeret på softphone (hvis ønskelig).

    Softphone2.png

  6. Under innstillinger i samtalevinduet kan brukeren velge lydenheter og volum for høyttaler, mikrofon og høyttaler for ringetone.

Softphone3.png

Her kan brukeren styre sine lydenheter, og f.eks. velge at høyttaler og mikrofon skal gå via hodesettet, mens ringetone ved innkommende samtaler varsles via PC-ens høyttaler.

Relevante artikler