VIP-lister

Med VIP-lister kan du filtrere samtaler inn til bedriftens hovednummer basert på innringers telefonnummer. Du kan for eksempel sørge for at samtaler fra bestemte telefonnummer alltid settes til en spesiell kø, eller viderekobles direkte til en talemelding og ikke ringer på bedriftens køer i det hele tatt.

  • Sørg for at viktige kunder eller kontakter får raskt svar
  • Stopp uønskede anrop fra spesifikke telefonnummer
  • Følg opp servicegraden med eget valg for VIP-lister i statistikkmodulen

Slik kommer du i gang

Du må først opprette en eller flere VIP-lister som inneholder et eller flere telefonnummer som skal styres.

  1. Logg på Telia Bedriftsnett
  2. Fra hovedmenyen ikon10-b.png velg TBN Admin
  3. Velg fanen annet og deretter vip

Klikk legg til for å etablere en ny VIP-liste. Angi så navn og servicenivå. Servicenivå angir hvor lang tid det går før innkommende samtaler til bedriftens køer skifter farge fra grønn til rød, i listen over innkommende anrop til køer i sentralbordet.

VIP1.png

  1. Du kan endre navnet på VIP-listen etter at den er opprettet
  2. VIP-lister støtter import av telefonnummer fra Excel
  3. Du kan også legge til et og et telefonnummer i listen
  4. Oversikt over telefonnummer i den aktuelle VIP-listen

Bruk VIP-lister

Når du har opprettet en eller flere VIP-lister kan ruting av samtaler legges opp i Visuell Admin. Dra elementet VIP-liste fra elementer på høyre side av skjermen og plasser VIP-listen der du ønsker det i bedriftens IVR. Les mer informasjon om bruk av Visuell Admin.

Relevante artikler