Full selvbetjening i Min Bedrift

Nå har vi oppdatert portalen slik at også regnskapsavdelingen og daglig leder får god nytte av selvbetjening i Min Bedrift.

Siden lanseringen i 2015 har flere tilleggstjenester blitt integrert i Min Bedrift, slik at mobilansvarlig, regnskapsavdelingen og daglig leder får alt av telefoni på ett og samme sted. Målet er full selvbetjening for bedriftskunder.

Min Bedrift 600.jpg

– Full selvbetjening er det langsiktige målet, det er det vi ønsker å oppnå med plattformen. Vi jobber for at det skal være mulig for bedriftskunder å utføre endringer og bestillinger selv - når de måtte ønske det, forteller Andreas Finanger, produkteier for Min Bedrift i Telia.

Nye tjenester inn i Min Bedrift

I Min Bedrift har du allerede full mobiloversikt. Nå har vi samarbeidet med flere store selskaper for å se hvordan tjenesten kan bli enda bedre.

– Vi har jobbet mye med større offentlige og private selskap som vi har lært mye av. Vi har kjørt workshops for å avdekke behov og lære av deres erfaringer, sier Finanger.

Det som har blitt etterspurt er blant annet flere integrerte tjenester Min Bedrift. Som et svar på dette oppdaterer vi nå portalen med både Mobil som tjeneste, hvor bedrifter kan leie hele mobilparken, og en forbedret versjon av Kostnadsdeling som enkelt skiller mellom kostnader knyttet til jobb- og privatbruk på mobilen. 

– Å få disse løsningene inn i Min Bedrift er det første steget mot å automatisere tjenesten. Tanken er at dette skal forenkle hverdagen til alt fra mindre bedrifter til store konsern, sier Finanger.

Arbeidet har først og fremst bestått av å gjøre Kostnadsdeling og Mobil som tjeneste enda mer brukervennlig. Med sistnevnte skal kunden nå selv kunne bestille leieavtaler og få full oversikt over mobilparken via Min Bedrift.

Nytt design og bedre kommunikasjon

Med disse nyhetene har vi også gitt Min Bedrift et ansiktsløft. Brukervennlighet er satt i fokus og Finanger kan melde at kundene kommer til å oppleve Min Bedrift som en helt ny portal.

– I forbindelse med nyhetene har vi også laget et dashbord hvor kundene får oversikt over de viktigste bedriftdataene. Det løfter frem og tilgjengeliggjør nøkkeltall og fakturainformasjon som gjør det lettere for andre enn bare mobilansvarlig å følge med på mobilhverdagen, sier produkteieren for Min Bedrift.

Tanken er å ha alt i én og samme løsning, og at Min Bedrift også skal komme regnskapsavdelingen og daglig leder til nytte.

Skjermdump fra Min Bedrift. Foto: Telia.

- Når du logger inn ser du blant annet nøkkeltall og fakturainformasjon. Dette har vært noe kundene har etterspurt, forteller Finanger. Skjermdump: Telia.

Finanger mener at integreringen av disse tjenestene i Min Bedrift gjør at målet om full selvbetjening er innen rekkevidde.

– Alt peker mot dette. Min Bedrift manglet småting som vi måtte håndtere manuelt, eller som kundene ikke kunne gjøre på egenhånd. Nå kan du gjøre det aller meste selv. Akkurat på samme måte som i nettbanken din, avslutter Finanger.

Selv om målet er full selvbetjening, skal du fortsatt få hjelp når det er behov for det. Med en forbedret meldingstjeneste i Min Bedrift får du nå en enklere måte å kontakte oss på.