Jente ser på mobil i en kafe

Mobilabonnement hjelpeside

Mobilhjelp for deg som er bedriftskunde

Informasjon og veiledning rundt abonnement, forbruk, eierskifte m.m.

Vil du vite hvor mye data du eller dine ansatte har brukt?

For administrator:

  1. Logg deg inn på Min Bedrift
  2. Trykk på Abonnenter som står i venstre hjørne
  3. Velg det nummeret det gjelder og få full oversikt på høyre side

Her får du full oversikt over forbruk og hva som er inkludert i abonnementet.

Du kan også trykke på rapporter i toppmenyen dersom du trenger oversikt over alle dine ansatte sitt dataforbruk.

Som ansatt finner du informasjon om ditt eget dataforbruk ved å:

  1. Logg deg inn på Telia Min Side
  2. Velg Mobil i menyen til venstre
  3. Velg Dataforbruk

Du kan også finne oversikten inne i Telia-appen.
Last ned appen her.

Med Roam Like Home kan du bruke mobilen din som om du var hjemme i hele EU, EØS, Storbritannia og Sveits - uten å måtte betale ekstra!

Roam Like Home betyr at du kan bruke mobildata i utlandet uten å bekymre deg for høye roamingkostnader. Du kan surfe på nettet, se på videoer, bruke apper, sende meldinger og ringe som vanlig, akkurat som om du var hjemme.

Du kan få full oversikt over landene som er inkludert og annen viktig informasjon om bruk av data i utlandet på Telias nettside. Besøk denne siden for å lære mer.

Reiser du utenfor EU kan du kjøpe egne datapakker. Du får informasjon på SMS om pakker og pris når du er i et land med tilgjengelige datapakker.

Bruk jobbtelefonen akkurat som du ønsker, helt bekymringsfritt! Som Telia-kunde kan du snappe, strømme og surfe når og hvor du vil.

Kjøp ekstra data eller roamingpakker med Vipps i Telia-appen.

Personsvar er inkludert i alle bedriftsabonnement, så det er enkelt å komme i gang. Alt du trenger å gjøre er å ringe nummeret +47 921 00 000 og følge instruksjonene. Du vil få en personlig PIN-kode på SMS, men du kan endre denne senere hvis du ønsker det.

Når du ringer Personsvar for første gang, får du muligheten til å lytte til meldingene dine, lese inn stemmesignatur og velkomstmelding. Etter at du har ringt første gang, vil du motta en SMS som bekrefter at du har lest inn velkomstmeldingen eller om du må lese den inn på nytt.

Få full oversikt over Personsvar og alle dens funksjoner her.

Bankene har valgt å avvikle BankID på mobil til fordel for BankID på app. Fra høsten 2022 vil BankID på mobil fases gradvis ut til fordel for app. Dersom du mister telefonen eller bytter mobiloperatør, vil du ikke lenger kunne få BankID på mobil på nytt.

Utfasingen skjer for å gi brukerne en enda enklere BankID-hverdag. Appen skal gi mer relevant informasjon som trygger brukerne, og ambisjonen er at flere skal kunne bruke BankID gjennom hele livet.

Les mer om BankID hos BankID.no.

Som administrator kan du gjøre endringen inne på Min Bedrift.

Slik gjør du det:

  1. Logg inn på Min Bedrift
  2. Trykk på Abonnenter i venstre hjørne
  3. Velg nummeret du ønsker å gjøre endringer på
  4. Velg Endre knappen under generell informasjon
  5. Velg type katalogoppføring du ønsker
  6. Trykk på fullfør

Inne på Min Side har du som ansatt full oversikt over dataforbruk, SIM/PIN/PUK, abonnement, bindingstid, faktura, tilleggstjenester og innstillinger. Du kan i tillegg kjøpe ekstra Data Boost og Datapakker til bruk innenfor eller utenfor EU.

Logg deg inn på Min Side her.

Opplever du eller dine ansatte å få samtaler fra personer som påstår at dere har ringt, selv om dere ikke har det? Da kan det for eksempel være snakk om spoofing.

Men hva er spoofing egentlig, og hva kan du gjøre for å beskytte deg? Spoofing er når noen later som de ringer fra et nummer som de egentlig ikke eier. Ofte kommer disse samtalene fra utlandet, men svindlerne kan enkelt endre visningsnummeret på telefonen slik at det ser ut som om de ringer fra et norsk nummer.

Hva kan du gjøre for å beskytte deg? Vi kan hjelpe deg ved å tilby gratis nummerbytte, noe som vil løse problemet med innkommende samtaler til det gamle nummeret.

Les mer om dette her.

Vil du beholde telefonnummeret ditt når du slutter i en bedrift og bruke det privat? Da kan du enkelt bestille eierskifte digitalt og signere med BankID. Hvis du ikke har BankID, kan du bruke det manuelle eierskifteskjemaet på Telias nettside her.

Hvis du er en administrator av mobiltjenester i bedriften din, kan du enkelt bestille eierskifte via Min Bedrift. Slik gjør du det:

  1. Logg inn i Min Bedrift.
  2. Søk på telefonnummeret eller navnet til den ansatte du ønsker å gjennomføre eierskifte på i søkefeltet øverst.
  3. Klikk på Avslutt abonnement.
  4. Velg «Nummeret skal overføres» og klikk Videre.
  5. Velg ønsket dato for eierskifte og huk av for at du aksepterer eierskifte.
  6. Klikk Fullfør.

Slik gjør du det:

  1. Logg inn på Min Side
  2. Trykk på Mobil i venstre marg
  3. Trykk på Innstillinger
  4. Velg opplysningstjenester
  5. Velg hvilke opplysninger du ønsker skal stå
  6. Trykk på Lagre knappen

Her finner du instruksjoner for å koble opp din mobilt bredbånd-ruter.