Bakgrunnsbilde

Velkommen til oss

Bakgrunnsbilde

Velkommen til oss

Velkommen til oss

Bakgrunnsbilde

 

 

 

Slik kommer du i gang

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene i forbindelse med overgangen til Telia.

Om tidspunktet for overføring av ditt nummer ikke passer, kan du ringe oss på +47 924 05 051.

Merk deg tidspunktet for portering og husk å ha ditt nye Telia SIM-kort tilgjengelig denne dagen, også dersom du er på reise i utlandet.

  1. Noen dager før overgang mottar du en ekstra påminnelse på SMS fra Telia.
  2. Husk å kopiere dine kontakter i telefonen hvis du har kontaktlisten liggende på SIM-kort. iPhone-brukere trenger ikke kopiere kontakter, da alt ligger på telefonen.
  3. På overgangstidspunktet bytter du til nytt SIM-kort i din telefon og den er klar til bruk.
  4. Etter oppstart av telefonen mottar du velkomstmelding på SMS fra Telia.
  5. Les gjerne inn ny personlig melding på din talepostkasse. Les mer her.
    Om du ikke vil ha personsvar kan du deaktivere den. Se her.
  6. Se gjennom at du ikke mangler noe informasjon fra det gamle SIM-kortet ditt. Når du har forsikret deg om dette anbefaler vi å klippe i stykker/brekke det gamle SIM-kortet før det kastes.

Merk: Den eneste endringen for deg er at personsvarnummeret er nytt og at du må aktivere BankID på nytt. Hos de fleste endres nummeret til Personsvar automatisk, men det anbefales at du lagrer dette i telefonen slik du gjorde med ditt gamle personsvarnummer.
Det nye personsvarnummeret er 921 00 000.

Praktisk hjelp når abonnementet blir overført
Telia og/eller din IT-avdeling vil være tilstede på enkelte lokasjoner på overføringsdagen for å bistå med bytting av SIM-kort eller å svare på aktuelle spørsmål.

Er du ute på reise?
Er du på reise på overføringsdagen må du passe på å ha med deg det nye SIM-kortet og et ekstra reservekort. Du kan også utsette porteringen til du er tilbake ved å ringe kundesevice på +47 924 05 051.

Merk: Alle som planlegger en reise på overføringsdagen bes sende en e-post om dette til mobilansvalig i din avdeling før avreise.

På overføringstidspunktet opphører ditt nåværende abonnement. Du beholder ditt mobilnummer, men må bytte til Telia SIM-kort.

Når og hvordan får jeg mitt nye SIM-kort?
Deres IT-avdeling sørger for utsendelse/utlevering av SIM-kortene fra Telia. SIM-kortet sendes ut til din lokale kontaktperson, som har ansvar for videreformidling til hver enkelt mottaker.

Det er viktig at du bekrefter at du har mottatt SIM-kortet ved å svare på SMSen du får om dette.

NB Svar kun på SMSen om du IKKE har mottatt SIM-kortet (evt SIM-kortene) dine.

Du skal ha mottatt ditt SIM-kort via din lokale kontaktperson i god tid før portering. Hvis du ikke har mottatt ditt nye SIM-kort, ta kontakt med din nærmeste leder.

Hvilken størrelse på SIM-kortet skal jeg velge?
Telia leverer multi-SIM til alle brukere, det vil si Nano, Micro og vanlig i ett og samme kort. Når du skifter SIM-kort ser du hvilken størrelse du har i dag – brekk ut samme størrelse.

Hvordan bytter jeg SIM-kort?

  1. Slå av telefonen. I de fleste telefoner finner du SIM-skuffen på siden eller toppen av telefonen. På enkelte mobilmodeller ligger SIM-kortet bak batteriet.
  2. Bruk et passende verktøy, nål eller utbrettet binders for å åpne SIM-skuffen.
  3. Bytt SIM-kort.

 

Mange telefoner lar deg bytte PIN-kode til SIM-kortet ditt via innstillingsmenyene, gjerne lokalisert under "sikkerhet" eller lignende. Det finnes imidlertid en kjappere metode som virker på alle telefoner, og som ikke krever at du må lete febrilsk i menyene.

Slik går du frem:

  • Tast inn **04*gammel PIN-kode*ny PIN-kode*ny PIN-kode#
    Gratulerer, du har fått ny PIN-kode!

 

Når du har byttet SIM-kort vil du ikke kunne logge inn i nettbanken med BankID på mobil.

Du må derfor bruke kodebrikke for å logge på nettbanken første gang etter at du har byttet SIM-kort. Det kan hende du også må oppgi et personlig passord. Logg inn i nettbanken før du bytter SIM-kort for å se og eventuelt tilbakestille passordet.

Om du ikke har din kodebrikke, bestill ny via nettbanken din i dag. Det tar to til fire dager å få ny kodebrikke.

Når du har kodebrikke og personlig passord klart, bytt SIM-kort. Logg deretter inn for å aktivere BankID på mobil.

For å logge deg inn i nettbanken kan du bruke følgende:

  1. BankID brikke
  2. BankID App på mobil
  3. BankID via SIM kort (det som heter BankID på mobil)

Når du bytter SIM-kort må BankID på det nye SIM-kortet reaktiveres. Bruk da valg 1 eller 2 for å komme inn i nettbanken.

Som bedriftsnettbruker har vi samlet det du trenger å vite på en egen side. Se her.

Innhold som musikk, kontakter, bilder og lignende blir ikke berørt når du bytter SIM-kort.

Skulle du likevel mangle kontakter, skal de ligge lagret i ditt gamle SIM-kort. De må eventuelt kopieres til ditt nye SIM-kort.

 

BankID

I perioden 21.-26. oktober skal BankID gjøre en større teknisk endring. Dette vil berøre alle mobilleverandører. I denne perioden kan det være utfordringer med å bestille eller fornye BankID, og bestille nytt passord. Sjekk derfor gjerne at BankID fungerer for deg i forkant, for å unngå trøbbel mens arbeidet pågår. Les mer her

Slik kommer du
i kontakt med oss

Ta kontakt med oss på den måten som passer deg best. Ditt Telia team med høyt kompetente eksperter er her for å hjelpe deg som du vil.

 

 


Slik tilpasser du løsningen
til ditt behov

Les mer om hvordan du kan tilpasse løsningen til dine personlige behov i Telia appen. Betal enkelt med VIPPS.

 

Last ned Telia-appen

Bruk appen eller Min Side for å kjøpe Boost og mer data.
Der kan du også:

  • Kjøpe data med Vipps
  • Følge med på forbruket
  • Sjekke hvor mye data du har igjen
  • Se forventet beløp på neste regning

 

Last ned app i App store. Last ned Mobil app i Google Play.