ForsidenBorettslagHos Telia vet vi hva vi får

Hos Telia vet vi hva vi får

Da borettslaget bestemte seg for å oppgradere nettet, valgte de å innhente tilbud fra flere nettleverandører. Prosessen endte med at de fortsatte kundeforholdet hos Telia.

Fornøyde og trofaste kunder i Ringvegen borettslag har hatt TV og internett fra Telia siden Get og Telia slo seg sammen i 2020. Fellesavtalen har sørget for hastighet som dekker de fleste behov, og utstyr som gir god dekning i leiligheten.

– Avtalen gir også Telia Play med TV og strømming samlet i samme abonnement. Det har vi vært strålende fornøyde med, sier Terje Svarva, styreleder i borettslaget.

Men så meldte behovet for raskere og bedre nett seg. For med stadig flere beboere som strømmer, surfer og jobber, endrer behovene seg – og mer fart og større kapasitet var et must.

Akkurat nå er de mer enn 900 leilighetene i Ringvegen borettslag på Saupstad utenfor Trondheim i full gang med å oppgradere nettet. Prosessen startet med at styret innhentet tilbud fra flere leverandører – og endte med at de fortsatte kundeforholdet hos Telia.

OPPGRADERER NETTET I BORETTSLAGET: Terje Svarva gleder seg over at borettslaget snart får kraftigere og mer stabilt nett.

– Her i borettslaget bor et sted mellom 2000 og 3000 personer, og det har rett og slett vært lite trøbbel og veldig få klager. Vi kjenner Telia godt fra før, og vet hva vi får. Derfor fortsetter vi kundeforholdet, og er nå snart i mål med installasjon av fibernett.

Terje Svarva, styreleder i Ringvegen borettslag.

Trygg og god samarbeidspartner

Telia har lang og bred erfaring med å forvalte telecom-tjenester for boligselskaper og sameier. Med flere tusen borettslag – og mange hundre tusen husholdninger som kunder, er Telia en trygg og god samarbeidspartner.

Hos Telia finnes også en egen kundeservice for borettslag og sameier. De du treffer på andre siden av telefonen har opplæring og ekspertise i å bistå deg i det du måtte lure på. Det betyr at du raskt og enkelt får hjelp til praktiske og tekniske problemstillinger og avklaringer fra et serviceapparat som kjenner akkurat ditt behov.

– Med lokale kunderådgivere, teknikere og forhandlere på jobb, kan du være trygg på at Telia leverer en problemfri TV- og bredbåndshverdag til beboerne der du bor.

Johan Krosse, produktsjef for bredbånd i Telia.

Fremtidsrettet nett

Løsningen som straks er på plass i Ringvegen borettslag, er et fremtidsrettet, kraftig og stabilt
nett, som kan håndtere at flere beboere bruker
mer internett på stadig flere enheter hjemme, til for eksempel strømming, smarthjem-løsninger og gaming.

– Det er vi mange som er glade for, sier Svarva.

Når Telia oppgraderer nettet, byttes de lokale sentralene, signalforsterkerne og antennekontaktene ut. Det krever tilgang til hver enkelt leilighet. Med 900 boenheter tar prosessen tid. Infrastrukturen ligger allerede i rør, så det er minimalt med graving, men det er en del arbeid med å skifte ut den interne infrastrukturen i bygningsmassen.

TRYGG OG GOD SAMARBEIDSPARTNER: Telia har lang og bred erfaring med å forvalte telecom-tjenester for boligselskaper og sameier. Det synes styreleder Terje Svarva er en trygghet.

– Tv-uttaket i veggen byttes ut med en mediakonverter og ny hussentral. De nye hussentralene støtter WiFi 6, som gir beboerne en mer stabil tjeneste og høyere hastigheter trådløst, sier styrelederen.

Nå ser alle beboerne i Ringvegen borettslag frem til å få stabilt og lynraskt internett – med opptil 1250 Mpbs.

– Det blir nok ikke akkurat mindre behov for raskt nett i tiden fremover. Nå er vi rustet for fremtiden, sier Svarva.

Var denne siden nyttig?