Infinity symbol
Informasjon til bedriftskunder

Velkommen til Telia Norge

1. mars i år ble TDC Norge og Telia Norge ett og samme selskap. Her får du svar på hva det betyr for deg og bedriften din.

Sammenslåingen starter et nytt kapittel i historien vår om å utfordre bransjen i det norske markedet. Sammen har vi enda flere puslebrikker på plass for å kunne levere tjenester på tvers av tid, sted, kontekst og behov. I Telia er vi opptatt av teknologi, men aller mest opptatt av én type teknologi. Den som gjør deg god. For viktigere enn teknologi er menneskene som skal bruke den. Vi gleder oss til reisen sammen med dere.

Min Portal

Vi har det siste året jobbet med å legge til rette for en god verdikjede for kundene våre. Nå er vi ydmyke og stolte over å lansere en ny og topp moderne kundeportal – bygget på innsikt fra små og store kunder.

Min Portal samler tidligere portaler på ett sted og vil gjøre det enklere for deg åhåndtere tjenestene dine hos oss. Du trenger ikke lenger tenke på at du må logge inn på TSO, IO eller Min Side, det blir en felles pålogging.

Pålogging

For å komme i gang i portalen går du som administrator inn på https://minportal.telia.no/migrer-bruker. Skriv inn eposten du brukte i TDC Service Online (TSO) og/eller TDC Invoice Online (IO), følg så videre instrukser du mottar på e-post og vipps så er du er i gang i Min Portal. Du kan da som administrator opprett ny brukere.

Nå får du

  • Full oversikt over kostnader og tjenester på ett sted
  • Du kan se alle linjene dine enten i kart eller i en liste visning
  • Sjekke statistikk på tjenestene dine
  • Melde inn feil hvis det skulle være behov for det
  • I dokumentarkivet vil du finne relevante dokumenter

Min Portal er bygget på helt nye systemer fra grunnen og opp. Dette gjør at vi lettere i fremtiden vil kunne gi ut både små og store oppdateringer med jevne mellomrom.

Vi har mange store planer på blokka og vil regelmessig invitere kunder til å teste nye spennende funksjoner.

TDC Invoice Online vil være tilgjengelig noen dager til, da det foreløpig ikke er mulig å legge inn bestilling i ny portal.

Portal innlogginger (TDC)

Logg inn

Portalen er bygget på innsikt fra små og store kunder og ger rettet mot personer som jobber med drift og vedlikehold, fakturahåndtering, abonnenter og datalinjer.

Her kan du

  • Full oversikt over kostnader og tjenester på ett sted 
  • Du kan se alle linjene dine enten i kart eller i en liste visning
  • Sjekke statistikk på tjenestene dine
  • Melde inn feil hvis det skulle være behov for det
  • I dokumentarkivet vil du finne relevante dokumenter

Logg inn

Skybasert Telefoni er en komplett telefoniløsning som inneholder mobiltelefoni, IP-telefoni, mobilapp og mobil – alt samlet i skyen. Her kan du administrere all telefoni-trafikken som kommer inn til bedriften.

Her kan du

  • Endre innstillinger
  • Definere åpningstider
  • Administrere anropsstyring
  • Opprette og endre køer
  • Legge til lydfiler i mediabanken
  • Hente rapporter
  • Sette opp integrasjon med AC Sync og Exchange

Logg inn

Logg inn

Logg inn

 

Forhandlerportaler

Logg inn

Digitalt tilbud og bestillingssystem for Telia Partner & Carrier datakomtjenester

Her kan du:

  • Automatisert dekningssjekk
  • Tilbudsmodul
  • Bestille aksesser basert på mottatt tilbud i portalen

Logg inn

Portal for digital håndtering av abonnementsoverføringer.

Her kan du:

  • Bestille tilbyderbytte (overføring av abonnement på PSTN og ISDN tjenester)
  • Bestille tilleggstjenester/endringer på eksisterende abonnement
  • Oppsigelse av abonnement
  • Sperretjenester
  • Juridisk eierskifte

Logg inn

Portal for digital håndtering av nummer porteringer.

Her kan du:

  • Forespørre/bestille portering av nummer
  • Forhåndsgodkjenne utporteringer
  • Godkjenne utporteringsforespørsler
  • Oversikt tilbydere
  • NRDB-rutiner for porteringer

Logg inn

Portal for dokumentering og endring av opprinnelsesmarkering og opplysningsinformasjon.

Her kan du:

  • Opprette informasjon til opplysningsaktørene
  • Sikre riktig adresseinformasjon på telefonnumrene

Viktig informasjon ifm sammenslåingen

  • 1

    Juridisk sammenslåing

    Høsten 2018 kjøpte Telia Company opp Get TDC fra TDC Group, og de siste månedene har vi jobbet med å lage en god overgang til det nye selskapet for kundene våre. TDC Norge tar dermed del i Telia sin bedriftssatsing hvor vi skal dyrke rollen som en totalleverandør og en utfordrer i markedet.

    Nytt juridiske selskapsnavn: Telia Norge AS

    Nytt org.nr: NO 981 929 055 MVA

     

  • 2

    Ny bankkonto

    I forbindelse med sammenslåingen er det valgt å bytte bank. Se viktig informasjon om endring i bankkonto, IBAN:

    Nåværende bankkonto
    Danske Bank
    Nåværende IBAN 
    Danske Bank
    Ny bankkonto
    Nordea
    Ny IBAN
    Nordea
    9760.05.22837 NO8897600522837 6005.07.89775 NO2460050789775

    Spørsmål i forbindelse ny bankforbindelse kan sendes til kreditt-tts@telia.no, merket: “bank endringer”.

  • 3

    Faktura

    Faktura vil fra og med april komme i Telia-drakt. 

    Se informasjon om endring av juridisk navn og org.nr i punkt 1, samt bankkontonummer i punkt 2.

Asset 17

Lurer du på noe?


Ring oss på telefon 21 50 21 50, eller send oss en e-post til 02150@tdc.no.

ico_chat_60x60.svg

Chat med oss

TDC Chat
Ta kontakt - Start chat
Chat
X

Hvilken avdeling ønsker du å prate med?

Mobil Kundeservice

Mobil Kundeservice
(08-16)

Kundeservice
(08-16)

Leveranse
(08-16)

Service Desk
(24/7)