Kollektivtrafikk

Kollektivtrafikk

Med smarte digitale løsninger blir tilbudet bedre for passasjerene, samtidig som du sikrer mer effektiv og trygg drift

Med smarte digitale løsninger blir tilbudet bedre for passasjerene, samtidig som du sikrer mer effektiv og trygg drift.

 

Intelligent totalløsning for effektiv drift

Telia tilbyr en totalløsning, som omfatter alt fra maskinvare om bord i vognene, til den skybaserte plattformen alt opereres fra.

Et bedre og mer effektivt tilbud

Hvilke avganger er full og hvilke mer eller mindre tomme? Når bør ekstra busser settes inn, og hvilke ruter mangler eller overflødige? Ved å samle data fra rutenettet, kan driften effektiviserer, kostnadene kuttes og utslippet begrenses.

Smidig for passasjerene

På tide å løpe til bussen eller har tid til en kaffe på veien? Gi passasjerene forutsigbarhet med informasjon på mobilen i sanntid.

På lengre reiser kan du oppnå økt trivsel ved å tilby trådløst internett ombord. Og med en infotainment-løsning kan du på din egen førsteside tilby informasjon, nyheter, lokalt innhold og reklame.

Førerne i fokus

Øk sikkerheten til førerne med videoovervåkning, føreralarm, fører-ID og alkolås. Vi leverer selvsagt også de beste kommunikasjonstjenestene, med IP-telefoni og pushvarsler.

Hvor bør den nye sykkelveien gå? Bør det legges til et ekstra stoppested på bussruten? Og på hvilke tidspunkt er veinettet mest belastet? Gjennom mobilitetsdata hjelper vi kommuner og transportselskaper med å ta gode avgjørelser for byplanlegging og infrastruktur. Resultatet blir en bedre hverdagsopplevelse for oss alle og et smartere og mer bærekraftig samfunn.

Smart kollektivtransport

For å få flere til å reise kollektivt, må tilbudet være like godt — eller bedre — enn å ta bil. Gjennom vårt nye verktøy, Smart kollektivtransport, kan vi se på ulike reisestrekninger, hvor mange reisende det er, og hvor lang tid de bruker. På den måten kan vi justere og optimalisere tilbudet, og sørge for at det blir det beste alternativet for de reisende.

Høy oppetid i et sikkert og stabilt nett

Med økende grad digitale løsninger stilles stadig større krav til båndbredde, stabilitet og høy oppetid. Med datakom tjenester fra Telia basert på fiber vil du være garantert tjenester med høy kvalitet – det være seg Internet Advanced, IPVPN eller SD-WAN som alle gir deg kraften og kapasiteten din bedrift er avhengig av. Med Telia driftssenter er dere også sikret en tjeneste med døgnkontinuerlig drift og overvåkning.

Internet Advanced gir deg den båndbredde du ønsker hele døgnet for de mest krevende Internett-applikasjoner, og imøtekommer dine høye krav til kvalitet.

Telia SD-WAN er neste generasjons bedriftsnettverk, en programvaredefinert nettverksløsning som lar deg bygge et lukket, administrert og sikkert internt bedriftsnettverk på toppen av enhver konnektivitet.

Telias IP VPN muliggjør effektiv og sikker kommunikasjon mellom datamaskiner og telefoner på flere lokasjoner gjennom ett sikkert, lukket nett. Telia oppretter et virtuelt nettverk mellom forskjellige kontorer som kobles sammen. Kundene får dermed et nett som fungerer om vanlig intranett, helt uavhengig av hvor i verden kontorene befinner seg.

Enkel tilkobling med kraftig trådløst nett

WiFi som tjeneste gir kunden en trådløs tilknytning for ulike typer klienter basert på moderne teknologi og tilpasset moderne kommunikasjon. Løsningen er skalerbar og kan tilpasses kundens behov over tid.

Sømløs telefoniløsning med sentralbord

Med Telia Smart Connect har du en fleksibel løsning, som sikrer at du aldri går glipp av et anrop fra en kunde. Gjennom sentralbordtjenesten kan du styre alle samtaler, køer og grupper.

Brukergrensesnittet er enkelt, og krever minimalt med opplæring. Her kan du ved hjelp av nummeropplysning se hvem som ringer, du får frem kundehistorikken og kan se hvilke ansatte som er ledig for samtaler.

Tjenesten kan integreres med Teams og Microsoft for en helhetlig og sømløs telefoniløsning.

Send SMS til sjåfører og kunder

Med Telias SMS-plattform kan du velge avsender og sende ut sms-meldinger til en gitt gruppe. Både toveiskommunikasjon og en til en, eksempelvis varslinger, påminnelser, tilbud, påmelding, undersøkelser, datainnsamling og viktig informasjon til ansatte.

Spar kostnader og miljøet ved å leie mobiler til de ansatte

Med Telia Utstyrsavtale kan man leie mobiltelefoner til de ansatte! Tjenesten gir bedriften en enklere hverdag, og man setter selv rammene for hvilke telefoner de ansatte kan velge blant og hvor mye som er dekket av arbeidsgiver. Gjennom en selvbetjent portal kan de ansatte selv enkelt bestille ny telefon, melde tap eller skade og bestille service. Slik får bedriften forutsigbare kostnader, enklere administrasjon og en mer bærekraftig ordning.

Sømløs informasjonsflyt som hever kundeopplevelsen

Det har blitt en kundeforventning at kollektivselskaper oppdaterer sine kunder på hva som skjer i trafikken eller mer konkret hvordan kundene skal komme seg fra A til B på kortest mulig tid. De fleste kollektivselskaper i dag har en rekke støttesystemer for å være oppdatert på trafikk og transport-årer – informasjon som også er viktig for kunden å få.

Med digital skilting fra Telia kan kollektivselskaper ta i bruk alle sine skjermer til å få ulik informasjon ut til kunder, slik at den totale kundeopplevelsen øker.

Digital skilting fra Telia er bygget på det skybaserte brukerverktøyet MinKanal. Gjennom Minkanal kan kollektivbedrifter bruke MinKanal som et distribusjonsledd for å få ut informasjonen på ulike dashboard fremvist på sine skjermer.