Bakgrunnsbilde

Vilkår for Telia Norge

Her finner du alle vilkår knyttet til produkter og tjenester fra Telia, samt informasjon om hvordan du går frem for å benytte angreretten eller dersom du vil klage.  

Bakgrunnsbilde

Vilkår for Telia Norge

Her finner du alle vilkår knyttet til produkter og tjenester fra Telia, samt informasjon om hvordan du går frem for å benytte angreretten eller dersom du vil klage.  

Vilkår for Telia Norge

Her finner du alle vilkår knyttet til produkter og tjenester fra Telia, samt informasjon om hvordan du går frem for å benytte angreretten eller dersom du vil klage.  

Angrerett

Ønsker du å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om at du angrer på kjøpet senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen (angrefrist)*. Du kan enten kontakte oss på telefon 924 05 050 eller benytte et av skjemaene under.

Angreretten gjelder for kjøp på telia.no (inkl. Klikk&Hent) og hos kundeservice når:

  • varen og medfølgende tilbehør er returnert i tilnærmet samme stand og mengde
  • varen er returnert i originalemballasje, uten skader
  • varen er returnert uten synlige riper, slitasje eller andre skader
  • varen ikke er tatt i bruk som din egen

Varer som ikke overholder disse kravene blir sendt tilbake til deg, og angreretten vil da bortfalle.

For TV- og bredbåndsabonnement har du etter angrerettloven 14 dagers ubetinget angrerett. I vanlige tilfeller gjelder angreretten fra aktiveringsdato, men må Telia gjøre forarbeid for utbygging eller installasjon gjelder angreretten fra kontraktsinngåelse. Skal du benytte deg av angreretten må du fylle inn skjemaet det lenkes til over. 

Mobilabonnement og mobilt bredbånd

Ønsker du å si opp ditt nye abonnement, ta kontakt med oss ved å sende en e-post til angrerett-skjema@telia.no. Vi trenger kun at du oppgir ordrenummeret som du fikk i din ordrebekreftelse. SIM-kortet trenger du ikke returnere, det kan du klippe i to og kaste i avfallsdunken.

TV-/Internett-abonnement

Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg.

Du må benytte deg av angreretten innen angrefristen på 14 dager. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. De returnerte varene må pakkes inn slik at de ikke kan skades.

  • For retur av mobil, tilbehør og bredbåndsruter: Kontakt oss på tlf. 459 17 000 så vil vi sende deg en ferdig frankert returseddel.
  • For retur av TV- eller bredbåndsutstyr vil vi sende deg en returlapp etter utløp av oppsigelsestiden. Vil du lese mer om retur av utstyr? 

For telia.no (inkl. Klikk&Hent) og hos kundeservice tilbakebetaler vi porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal skje innen fjorten dager etter at vi mottar varen fra deg, eller henteseddel er stilt til rådighet for oss.

TV- og bredbåndskunder som har tilgodehavende etter endt oppsigelse må ta kontakt med kundeservice.

*I tilfeller hvor Telia må gjøre forarbeid for utbygging eller installasjon på kundens adresse gjelder angreretten fra avtaleinngåelse(signert kontrakt), ikke fra aktiveringsdato. 

Klage

Klage på varer eller tjenester må først rettes til oss. Hvis du får avslag kan du klage videre til Forbrukerrådet, Brukerklagenemnda eller EUs klageportal.

Ønsker du å klage? Send oss skjemaet under

Fyll inn hvilken type klage du har...

  • For avslag på klage for kjøp av fysisk vare – kontakt Forbrukerrådet
  • For avslag på klage for kjøp av tjenester – kontakt Brukerklagenemda
  • Du kan også benytte EUs klageportal for å inngi en klage. Dette er primært relevant dersom du er bosatt i et annet EU/EØS-land. Skal du klage via EUs klageportal, må du fylle inn denne e-postadressen i klageskjemaet: kundekontakt-privat@telia.no

Trenger du hjelp?

Fant du ikke svaret på det du lurte på?
Vi hjelper deg på telefon, chat og e-post.

Var denne siden nyttig?