Vilkår for Telia Norge

Her finner du alle vilkår knyttet til produkter og tjenester fra Telia, samt informasjon om hvordan du går frem for å benytte angreretten eller dersom du vil klage.  

Bakgrunnsbilde

Angrerett

Ønsker du å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om at du angrer på kjøpet senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen (angrefrist). Du kan enten kontakte oss på telefon 924 05 050 eller benytte et av skjemaene under.

Angreretten gjelder for kjøp på telia.no (inkl klikk&hent) og hos kundeservice når:

  • varen og medfølgende tilbehør er returnert i tilnærmet samme stand og mengde
  • varen er returnert i originalemballasje, uten skader
  • varen er returnert uten synlige riper, slitasje eller andre skader
  • varen ikke er tatt i bruk som din egen

Varer som ikke overholder disse kravene blir sendt tilbake til deg, og angreretten vil da bortfalle.

For TV- og bredbåndsabonnement har du etter angrerettloven 14 dagers ubetinget angrerett. Skal du benytte deg av angreretten må du fylle inn skjemaet det lenkes til over. 

Du må benytte deg av angreretten innen angrefristen på 14 dager. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. De returnerte varene må pakkes inn slik at de ikke kan skades.

  • For retur av mobil, tilbehør og bredbåndsruter: Kontakt oss på tlf. 459 17 000 så vil vi sende deg en ferdig frankert returseddel.
  • For retur av tv- eller bredbåndsutstyr vil vi sende deg en returlapp etter utløp av oppsigelsestiden. Vil du lese mer om retur av utstyr? 
  • For retur av abonnement (SIM-kort): send til , Telia Norge AS, Postboks 4444 Nydalen, 0403 Oslo

For telia.no (inkl Klikk&Hent) og hos kundeservice tilbakebetaler vi porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal skje innen fjorten dager etter at vi mottar varen fra deg, eller henteseddel er stilt til rådighet for oss.

TV- og bredbåndskunder som har tilgodehavende etter endt oppsigelse må ta kontakt med kundeservice.

Klage

Klage på varer eller tjenester må først rettes til oss. Hvis du får avslag kan du klage videre til Forbrukerrådet, Brukerklagenemnda eller EUs klageportal.

Ønsker du å klage? Send oss skjemaet under

Fyll inn hvilken type klage du har...

  • For avslag på klage for kjøp av fysisk vare – kontakt Forbrukerrådet
  • For avslag på klage for kjøp av tjenester – kontakt Brukerklagenemda
  • Du kan også benytte EUs klageportal for å inngi en klage. Dette er primært relevant dersom du er bosatt i et annet EU/EØS-land. Skal du klage via EUs klageportal, må du fylle inn denne e-postadressen i klageskjemaet: kundekontakt-privat@telia.no

Trenger du hjelp?

Fant du ikke svaret på det du lurte på?
Vi hjelper deg på telefon, chat og e-post.

Var denne siden nyttig?