Mann med ødelagt mobiltelefon i hånden. Knust skjerm. Så enkelt er det å bruke Plussforsikring fra Telia.

Slik bruker du Plussforsikringen

Har du UNG-abonnement med Plussforsikring inkludert er det enkelt å løse problemet. Sjekk her hvordan du faktisk bruker mobilforsikringen hvis uhellet har skjedd.  

«F@*?!»

De tiendedels sekundene fra du merker at telefonen glipper ut av hendene dine til den treffer gulvet... Det føles alltid som en uendelig sakte film. 

De angstfylte sekundene etterpå, og det mentale bildet av en tom bankkonto, idet du plukker opp telefonen og håper at den har overlevd fallet. 

Kjenner du deg igjen? 

Hvis du har kjøpt telefon med SVITSJ og UNG-abonnement fra Telia, vil det mentale stresset bli vesentlig mindre. Da har du nemlig vår aller beste forsikring inkludert i prisen. Og den er veldig enkel å bruke om uhellet først skulle være ute.

I butikk eller via post

Har du forsikring hos oss kan du enkelt melde skade på våre nettsider når uhellet er ute. Så fort forsikringsoppgjøret er godkjent får du en e-post.

– De aller fleste sakene blir behandlet automatisk, og da vil du få svar i løpet av 10 minutter. Noen saker må imidlertid behandles manuelt, og da vil du normalt få svar i løpet av 24 timer på hverdager. Det samme gjelder hvis telefonen har blitt stjålet, forteller produktspesialist hos Telia, Samir Mazzawi.

Da kan du velge mellom å levere telefonen i en av våre mange butikker eller ta kontakt med kundeservice for å få tilsendt en retur-pakke som gjør det helt gratis for deg å sende inn telefonen.

Slik bruker du Plussforsikring

– De aller fleste kundene velger å levere telefonen i butikk. Da sparer man som regel 2-3 dager som ellers ville forsvunnet i postgang, sier Mazzawi.

Det eneste du må betale ved første skade, er en egenandel på enten 600 eller 1000 kroner avhengig av hvor mye telefonen koster ny. Denne blir lagt til på mobilregningen din når alt er klart.

Når du leverer inn telefonen må du også huske å ta ut SIM-kortet, eventuelle minnekort og oppheve skjermlåsen.

Når telefonen er klar til å hentes vil du få en SMS, og da kan du hente den på samme sted som du leverte den. Sendte du den inn per post får du den tilbake på samme måte.

– I siste kvartal 2018 tok det i snitt fire dager fra telefonen ble levert i butikk til den var klar for henting. Dette vil likevel variere litt basert på type skade og pågang på reparasjoner, forteller produktspesialisten.

Plussforsikring dekker det meste

Mens alle våre SVITSJ-avtaler inneholder skjermforsikring, får du med UNG-abonnement vår beste Plussforsikring.

Mens skjermforsikringen kun dekker skjermen, er Plussforsikringen en heldekkende forsikring som i tillegg dekker uhell og skader på andre deler av telefonen samt tyveri. Det betyr at du er trygg uansett hva som skulle skje.

Forsikringen gjelder i hele SVITSJ-perioden – altså i 24 måneder eller frem til du kjøper ut telefonen hvis du ønsker det.

Her finner du mer informasjon og komplette vilkår for våre forsikringer.

Bestill UNG-abonnement

Abonnementet som er spesialtilpasset for deg under 29 år.

Bestill nå!