Hjelp til PIN- og PUK-kode
Du kan finne både PIN-koden og PUK-koden på Min Side eller i Telia-appen.
Hvordan finne PIN og PUK på Min Side
- Gå til SIM/PIN/PUK på Min Side.
- Logg inn – bruk gjerne BankID eller e-postadressen din.
- Her vil du se både PIN og PUK.
- NB! På Min Side vises kun din opprinnelige PIN-kode, så om du har byttet PIN-kode, vil ikke vi kunne se den nye koden. Bruk PUK-kode for å endre PIN-kode.
Endre PIN-kode
Du kan bruke PUK til å lage ny PIN-kode:
- Tast feil PIN-kode tre ganger.
- Mobilen vil nå spørre om PUK, tast PUK-koden (8 siffer).
- Lag ny PIN-kode selv (4 siffer), og bekreft den nye PIN-koden.
Tastet feil PUK-kode?
Du har 10 forsøk når mobilen din ber om PUK-koden. Har du tastet feil PUK 10 ganger, vil SIM-kortet ditt bli låst, og du må bestille nytt SIM-kort.
Problemer med innlogging på Min Side?
Hvis du har problem med å logge inn på Min Side fordi du ikke kan motta engangskode på SMS, prøv å logge inn med e-postadressen din eller med BankID.
Hvis SIM-kortet ditt er låst, husk at du kan bruke BankID med kodebrikke eller BankID-appen (appen fungerer via wifi hvis du ikke kommer deg på mobilnettet).
Finn PIN- og PUK-kode i Telia-appen
- Trykk på kortet med ditt navn og abonnement.
- Trykk på ditt abonnement.
- Scroll ned til bunnen og trykk på SIM, PIN og PUK.
- Velg SIM-kortet ditt.
- Nå skal PIN og PUK være synlig nederst på siden.
Merk: Telia-appen har samme brukernavn og passord som Min Side.