Hjelp til PIN- og PUK-kode

Du kan finne både PIN-koden og PUK-koden på Min Side eller i Telia-appen.

Hvordan finne PIN og PUK på Min Side

  1. Gå til SIM/PIN/PUK på Min Side.
  2. Logg inn – bruk gjerne BankID eller e-postadressen din.
  3. Her vil du se både PIN og PUK.

NB! På Min Side vises kun din opprinnelige PIN-kode, så om du har byttet PIN-kode, vil ikke vi kunne se den nye koden. Bruk PUK-kode for å endre PIN-kode.

Endre PIN-kode

Du kan bruke PUK til å lage ny PIN-kode:

  1. Tast feil PIN-kode tre ganger.
  2. Mobilen vil nå spørre om PUK, tast PUK-koden (8 siffer).
  3. Lag ny PIN-kode selv (4 siffer), og bekreft den nye PIN-koden.

Tastet feil PUK-kode?

Du har 10 forsøk når mobilen din ber om PUK-koden. Har du tastet feil PUK 10 ganger, vil SIM-kortet ditt bli låst, og du må bestille nytt SIM-kort.

Problemer med innlogging på Min Side?

Hvis du har problem med å logge inn på Min Side fordi du ikke kan motta engangskode på SMS, prøv å logge inn med e-postadressen din eller med BankID.

Hvis SIM-kortet ditt er låst, husk at du kan bruke BankID med kodebrikke eller BankID-appen (appen fungerer via wifi hvis du ikke kommer deg på mobilnettet).

Finn PIN- og PUK-kode i Telia-appen

  1. Trykk på kortet med ditt navn og abonnement.
  2. Trykk på ditt abonnement.
  3. Scroll ned til bunnen og trykk på SIM, PIN og PUK.
  4. Velg SIM-kortet ditt.
  5. Nå skal PIN og PUK være synlig nederst på siden.

Merk: Telia-appen har samme brukernavn og passord som Min Side.

 

Var denne siden nyttig?