Pass opp for phishing!

I disse dager sirkulerer såkalte «phishing»-eposter der vår merkevare misbrukes, se bildet under. Phishing er fisking etter sensitive opplysninger, og svindlere bruker gjerne kjente merkevarer som for eksempel Telia som metode for å få deg som kunde til å utlevere personlig informasjon eller utbetale penger.
 
Vi ser svært alvorlig på at vår merkevare blir misbrukt på denne måten, og ber våre kunder være årvåkne og mistenksomme. Svindlerne blir stadig mer profesjonelle, og der man tidligere enkelt kunne avsløre svindelforsøket på grunn av dårlig språk og lite troverdige formuleringer, ser vi at epostene er blitt vanskeligere å avsløre. Et tips for å avsløre svindelforsøk er å se nøye på lenken du blir bedt om å klikke på. Hvis lenkene peker til «rare» sider som ikke tilhører den merkevaren de utgir seg for å komme fra, slett eposten.
 
Er du tvil om en epost som omhandler Telia er ekte eller ei anbefaler vi at du gjør noen enkle sjekker: se på avsender og hvor lenkene i e-posten peker.
 
Hvis uhellet er ute, kontakt banken så raskt som mulig og sørg for å blokkere deg mot kredittsjekk hvis du vet at informasjon er på avveie.
 
 
Oppdatert: 08.04.2024

Var denne siden nyttig?