Bakgrunnsmedium i banneren for Nettslett

Nettslett

Forsikring, hjelp og råd hvis personopplysninger kommer på avveie

Hva er Nettslett?

Nettslett er en trygghetsforsikring inkludert for alle våre mobilkunder. I løpet av høsten 2025 inkluderes den også for fast bredbånd. Tjenesten hjelper deg hvis du opplever for eksempel:

Bilder på avveie

Få råd for å unngå at bilder/sensitiv informasjon kommer på avveie – og hjelp om det allerede har skjedd.

Mobbing og sjikane

Få hjelp til å fjerne uønsket eller krenkende innhold på nett, som hets, mobbing eller sjikane.

Hacket profil

Hjelp til å stenge falske profiler i ditt navn eller få tilbake kontroll over hackede profiler/e-postkontoer.

Har skaden allerede skjedd?

Kontakt vår forsikringspartner, Tryg forsikring, så raskt som mulig for å få hjelp til f.eks. å fjerne uønsket innhold på nett eller tilbakevinne kontroll over hacket profil:

Ring +47 800 41 600 hverdager kl. 9.00 – 17.00

Du kan også melde sak via affinity@tryg.no eller gå til https://affinity.tryg.no for mer informasjon.

Hva dekker Nettslett?

Les mer om hva slags hjelp og dekning du får med Nettslett.

  • Rådgivning om hvordan du kan beskytte deg mot at uønsket personlig informasjon blir spredt på internett.    
  • Brukerveiledning og/eller hjelp til å fjerne uønsket og/eller krenkende innhold fra nettet, samt å lukke falske profiler som er opprettet i sikredes navn.

Rådene og veiledning nevnt over, kan dreie seg om for eksempel;

  • uønskede bilder og videoer,
  • krenkende kommentarer og trusler,
  • mobbing og annet sjikanerende materiale,
  • personlig informasjon,
  • kontaktopplysninger,
  • ta tilbake kontroll over hackede brukerkontoer og e-postkontoer),
  • hjelp til å stenge falske profiler opprettet i ditt navn.

NB! Det er en forutsetning at innholdet er ulovlig eller i strid med gjeldende retningslinjer for de aktuelle nettstedene.

Dersom det har skjedd noe ulovlig, og det er gjort tiltak via Tryg for å fjerne ulovlig og krenkende innhold, dekker forsikringen i tillegg rimelig og nødvendig juridisk bistand.

Trygs samarbeidspartner er Advokatfirmaet Legalis. Hvis du velger å bruke Legalis, vil Tryg dekke alle rimelige og nødvendige utgifter. Legalis fakturerer Tryg direkte. Velger du en annen leverandør av juridiske tjenester, vil Tryg refundere utgifter i etterkant, men begrenset til timeprisen tilsvarende offentlig salærsats.

Se alt om juridisk bistand i kapittel 7.2 i vilkårene

Forsikringen dekker tapt lønnsinntekt i tilfeller hvor du blir direkte forhindret fra å være på jobb, fordi du må bruke tid på å fjerne uønsket eller krenkende innhold fra nettet, eller stenge falske profiler opprettet i ditt navn.

Les alt om tapt lønnsinntekt i kapittel 7.3 i vilkårene (PDF)

Du får rett til refusjon av utgifter til kriseterapi med inntil 5 000,- per år, uten egenandel, hvis uønsket innhold sprer seg på internett eller andre digitale flater.

Les alt om dette i kapittel 7.4 i vilkårene (PDF)