Mindre bedrifter

Mindre bedrifter

Uansett størrelse krever bedriften gode kommunikasjonsløsninger

Uansett størrelse krever bedriften gode kommunikasjonsløsninger. Vi har skalerbare tjenester, som gir stabilitet og høy grad av sikkerhet.

 

Høy oppetid i et sikkert og stabilt nett

Med økende grad av digitale løsninger stilles stadig større krav til båndbredde, stabilitet og høy oppetid. Med datakom-tjenester fra Telia basert på fiber vil du være garantert tjenester med høy kvalitet – det være seg Internet Advanced, IPVPN eller SD-WAN som alle gir deg kraften og kapasiteten en moderne bedrift er avhengig av. Med Telia driftssenter er dere også sikret en tjeneste med døgnkontinuerlig drift og overvåkning.

Internet Advanced gir deg den båndbredde du ønsker hele døgnet for de mest krevende Internett-applikasjoner, og imøtekommer dine høye krav til kvalitet.

Telia SD-WAN er neste generasjons bedriftsnettverk, en programvaredefinert nettverksløsning som lar deg bygge et lukket, administrert og sikkert internt bedriftsnettverk på toppen av enhver konnektivitet.

Telias IP VPN muliggjør effektiv og sikker kommunikasjon mellom datamaskiner og telefoner på flere lokasjoner gjennom ett sikkert, lukket nett. Telia oppretter et virtuelt nettverk mellom forskjellige kontorer som kobles sammen. Kundene får dermed et nett som fungerer om vanlig intranett, helt uavhengig av hvor i verden kontorene befinner seg.

Enkel tilkobling med kraftig trådløst nett

WiFi som tjeneste gir kunden en trådløs tilknytning for ulike typer klienter basert på moderne teknologi og tilpasset moderne kommunikasjon. Løsningen er skalerbar og kan tilpasses kundens behov over tid. Tjenesten kan benyttes fra det lille kontoret med få klienter til store løsninger med hundretalls brukere. Løsningen gir mulighet for både kontor- og gjestenett.

Fleksible abonnement for de ansatte

Våre bedriftsabonnement gir stor fleksibilitet for både de ansatte og arbeidsgiver. De ansatte får et fleksibelt mobilabonnement, samtidig som bedriften har forutsigbare kostnader. Gjennom Telia-appen eller Min Side kan den ansatte følge med på eget forbruk, og selv kjøpe ekstra data og tilleggstjenester via Vipps. Fordi vi er Nordens største mobilaktør og har avtaler i hele verden, kan du bruke mobilen din som hjemme, uansett hvor i verden du er.

Skill ut privat bruk fra mobilregningen

Med Telias kostnadsdeling blir det enklere å skille mellom jobbrelatert og privat bruk av mobiltjenester. Stadig flere tjenester kan nå betales over mobilregningen, som parkering, avstemminger, gaver til veldedige organisasjoner og abonnement på nettaviser og underholdning. De færreste ønsker å belaste arbeidsgiveren med sine private kostnader, og med Telias kostnadsdeling lar disse seg enkelt skille ut. På den måten kan de ansatte fritt bruke mobilen slik det er mest praktisk, uten å bekymre seg. Systemet gir god oversikt over forbruket. Den ansatte får en sms-kvittering, og bedriften kan få eksportert filer tilpasset de fleste regnskapssystemer.

Spar kostnader og miljøet ved å leie mobiler til de ansatte

Med Telia Utstyrsavtale kan man leie mobiltelefoner til de ansatte! Tjenesten gir bedriften en enklere hverdag, og man setter selv rammene for hvilke telefoner de ansatte kan velge blant og hvor mye som er dekket av arbeidsgiver. Gjennom en selvbetjent portal kan de ansatte selv enkelt bestille ny telefon, melde tap eller skade og bestille service. Slik får bedriften forutsigbare kostnader, enklere administrasjon og en mer bærekraftig ordning.

Økt tilgjengelighet med sentralbord

Med Telia Smart Connect har du en fleksibel løsning, som sikrer at du aldri går glipp av et anrop fra en kunde. Gjennom en enkel app kan du styre alle innkommende samtaler.

Brukergrensesnittet er enkelt, og krever minimalt med opplæring. Her kan du ved hjelp av nummeropplysning se hvem som ringer, få oversikt over kundehistorikken og om hvilke ansatte som er ledig for samtaler.

Tjenesten kan integreres med Teams og Microsoft for en helhetlig og sømløs telefoniløsning.

Smart admin av bedriftens mobiltjenester

Fleksibelt og rettferdig for de ansatte. Sparer arbeidstid og penger for bedriften. Telia Kontroll automatiserer tidkrevende oppfølging av mobilutstyr og abonnement, og de ansatte kan enkelt gjøre mange av oppgavene selv. Som å bestille telefon ved oppstart, og levere tilbake eller kjøpe ut når arbeidsforholdet tar slutt. Private kjøp over mobilregnigen skilles ut, og vises kun for de ansatte selv – i tråd med GDPR

Bedriften får full oversikt over alt utstyr og kostnader, og de ansatte får rettferdige rammer.

Send SMS til kunder og ansatte

Send og motta meldinger med enkeltpersoner og grupper på en enkel og effektiv måte. Med Telias SMS-plattform kan du velge avsender og sende ut sms-meldinger til en gitt gruppe. Både toveiskommunikasjon og en til en, eksempelvis varslinger, påminnelser, tilbud, påmelding, undersøkelser, datainnsamling og viktig informasjon til ansatte.

Smart TV-løsning som sparer det interne datanettet

Mange bruker i dag TV gjennom strømming som overbelaster det interne datanettet. For å unngå dette oppdager stadig flere bedrifter hvor viktig det er å ha en god TV-løsning – også på jobben. Med TV fra Telia blir organisasjonen kontinuerlig oppdatert med live informasjon om viktige hendelser som påvirker forretningen, som valuta – og aksjekurser, kvartalresultater og valg. I tillegg kan ventende gjester i resepsjonen også bli oppdatert med siste nytt.

TV styres over Telias skybaserte brukerverktøy MinKanal som gir bedriften full kontroll over sine TV-punkter. Med MinKanal har bedriften også muligheten til opprette én eller flere infokanaler hvor man selv bestemmer innholdet. Slike kanaler gjør at bedriften kan kommunisere sitt eget budskap ut til venterom eller resepsjon.

Sømløs informasjon med digital skilting

Over Visningstjenesten fra Telia har bedriften mulighet til å inkludere digital skilting som en del av sin løsning. Med digital skilting får bedriften mulighet, gjennom få tastetrykk, til å informere besøkende og ansatte om de mest sentrale nyhetene.