
Varelager
Sikker og stabil nettløsning for varelageret – med Telia får du dekning og kapasitet når det gjelder
Med innovative løsninger får man et sikkert system, som kan håndtere både angrep og Black Friday. Med dagens behov for stabil og rask internetthastighet, stilles det sterke krav til dekning på varelageret. Telia tilbyr løsninger som gjør det mulig å forbedre dekningen innendørs gjennom alt fra en basestasjon til mindre innendørsanlegg.
Høy oppetid i et sikkert og stabilt nett
Med økende grad av digitale løsninger stilles det stadig større krav til båndbredde, stabilitet og høy oppetid. Med datakom-tjenester fra Telia basert på fiber vil du være garantert tjenester med høy kvalitet – det være seg Internet Advanced, IPVPN eller SD-WAN, som alle gir deg kraften og kapasiteten et moderne varelager er avhengig av. Med Telia driftssenter er dere også sikret en tjeneste med døgnkontinuerlig drift og overvåkning.
Internet Advanced gir deg den båndbredde du ønsker hele døgnet for de mest krevende Internett-applikasjoner, og imøtekommer dine høye krav til kvalitet.
Telia SD-WAN er neste generasjons datakom-løsning for bedrifter med flere lokasjoner - en programvaredefinert nettverksløsning som lar deg bygge et lukket, administrert og sikkert internt nettverk på toppen av enhver konnektivitet.
Telias IP VPN muliggjør effektiv og sikker kommunikasjon mellom datamaskiner og telefoner på flere lokasjoner gjennom ett sikkert, lukket nett. Telia oppretter et virtuelt nettverk mellom forskjellige kontorer som kobles sammen. Kundene får dermed et nett som fungerer om vanlig intranett, helt uavhengig av hvor i verden kontorene befinner seg.
God stabilitet med eget driftet mobilnett
Ved å sikre deg en egen del av 5G-nettet, vil du ha styrken og kapasiteten til å ta imot bestillinger og takle topper i trafikken.
EMN er en portefølje med kundespesifikke løsninger for driftet mobilnett. Løsningen er basert på LTE (4G) eller 5G-teknologi, avhengig av tilgjengelighet og behov.
Nettet kan enten bygges som en dedikert del av det offentlige nettverket, som et privat mobilnett, kalt Local Core, eller som en kombinasjon av disse.
Løsningen gir en fremtidssikker og skalerbar plattform, for deg som har behov for stabil kapasitet og tilgjengelighet. Telia tar ansvar for funksjon, drift og oppfølging, som gjør det et enkelt og trygt for deg som kunde.
Beskytt bedriften mot hackerangrep
Et DDoS-angrep eller tjenestenektangrep (distributed denial of service) fra hackere kan lamme driften helt og sette kritiske funksjoner ut av spill. Telia DDoS Protection begrenser automatisk effekten av angrepet, samtidig som den tillater legitim trafikk å passere så uforstyrret som mulig. På den måten holdes tjenestene dine i gang, selv når du blir utsatt for angrep.
Enkel administrasjon av trådløse nettverk
WiFi som tjeneste gir kunden en trådløs tilknytning for ulike typer klienter basert på moderne teknologi og tilpasset moderne kommunikasjon. Løsningen er skalerbar og kan tilpasses kundens behov over tid.
Effektiv drift ved hjelp av smartteknologi
Internet of things (IOT) er i ferd med å revolusjonere en rekke bransjer. Når alle driftskritiske enheter kan kobles sammen og kommunisere, resulterer det i intelligent drift.
Full oversikt gir mulighet til optimal drift
Ved hjelp av data generert av sensorer får du verdifull innsikt i hvordan arealene og utstyret på plattformen faktisk benyttes. Målinger av temperatur, luftfuktighet og sporing av utstyr er bare noen av eksemplene på hvordan IOT-plattformen gir smartere drift på varelageret.
Økt tilgjengelighet med sentralbord
Med Telia Smart Connect har du en fleksibel løsning, som sikrer at du aldri går glipp av et anrop fra en kunde. Gjennom sentralbordtjenesten kan du styre alle samtaler, køer og grupper. Brukergrensesnittet er enkelt, og krever minimalt med opplæring. Her kan du ved hjelp av nummeropplysning se hvem som ringer, du får frem kundehistorikken og kan se hvilke ansatte som er ledig for samtaler.
Tjenesten kan integreres med Teams og Microsoft for en helhetlig og sømløs telefoniløsning.
Fleksible abonnement for de ansatte
Våre bedriftsabonnement gir stor fleksibilitet for både de ansatte og arbeidsgiver. De ansatte får et fleksibelt mobilabonnement, samtidig som bedriften har forutsigbare kostnader.
Gjennom Telia-appen eller Min Side kan den ansatte følge med på eget forbruk, og selv kjøpe ekstra data og tilleggstjenester via Vipps. Fordi vi er Nordens største mobilaktør og har avtaler i hele verden, kan du bruke mobilen din som hjemme, uansett hvor i verden du er.
Spar kostnader og miljøet ved å leie mobiler til de ansatte
Med Telia Utstyrsavtale kan man leie mobiltelefoner til de ansatte! Tjenesten gir bedriften en enklere hverdag, og man setter selv rammene for hvilke telefoner de ansatte kan velge blant og hvor mye som er dekket av arbeidsgiver.
Gjennom en selvbetjent portal kan de ansatte selv enkelt bestille ny telefon, melde tap eller skade og bestille service. Slik får bedriften forutsigbare kostnader, enklere administrasjon og en mer bærekraftig ordning.
Skill ut privat bruk fra mobilregningen
Med Telias kostnadsdeling blir det enklere å skille mellom jobbrelatert og privat bruk av mobiltjenester. Stadig flere tjenester kan nå betales over mobilregningen, som parkering, avstemminger, gaver til veldedige organisasjoner og abonnement på nettaviser og underholdning. De færreste ønsker å belaste arbeidsgiveren med sine private kostnader, og med Telias kostnadsdeling lar disse seg enkelt skille ut. På den måten kan de ansatte fritt bruke mobilen slik det er mest praktisk, uten å bekymre seg.
Systemet gir god oversikt over forbruket. Den ansatte får en sms-kvittering, og bedriften kan få eksportert filer tilpasset de fleste regnskapssystemer.
Ring over det trådløse nettet
Med Wifi Tale kan du ringe og sende meldinger over trådløse nett, i stedet for via mobilnettet. Resultatet er raskere oppkobling av samtalene, og muligheten til å være tilgjengelig selv i flymodus.
Kontroll på varelageret med digital skilting
Det kan være utfordrende å ha full oversikt i et varelager, for eksempel hvor alle varer står eller hva statusen på de ulike varene er. Derfor vil det være effektivt å vise dette gjennom oppdatert live-informasjon som fjerner en rekke tidstyver —som å lete etter en aktuell vare.
Med digital skilting fra Telia kan varelagrene fremvise informasjon fra sine interne systemer som forenkler arbeidsdagen til de ansatte.
Digital skilting fra Telia er bygget på det skybaserte brukerverktøyet MinKanal. Gjennom Minkanal kan ansatte på varelagre bruke MinKanal som et distribusjonsledd for å få ut informasjonen på ulike dashboard fremvist på sine skjermer. Dette vil ikke bare gjøre jobben enklere for de ansatte, men også gjøre de mer effektive i sitt arbeid.