Bakgrunnsmedium i banneren for Styrehjelp

Styrehjelp

For deg som sitter i styret i borettslag eller sameie med Telia-avtale

Her kan du som styremedlem finne praktisk informasjon du kan dele med dine beboere, enten det gjelder avtaledetaljer, hjelp og veiledning eller tips og triks.

Informasjon om KPI-justering

KPI står for konsumprisindeks og viser prisutviklingen i samfunnet. Telia justerer prisene én gang i året basert på konsumprisindeksen fra SSB. Prosentsatsen for 2025 er 3,12%.

KPI-justering skjer årlig og følger KPI-tall. Ekstraordinær prisøkning kan komme utenom KPI, for eksempel ved økte kostnader til innhold eller infrastruktur. Slike endringer varsles skriftlig.

Les mer om KPI på SSB sine sider

KPI-justeringen skjer i november og gjelder fra 1. januar. Den gjelder alle kollektive avtaler som er aktive ved årsskiftet. Informasjon vises på fakturaen under «Melding fra Telia».  

Vi justerer som sagt prisene én gang i året for å følge den generelle prisutviklingen i samfunnet.  Første justering kan skje ved første årsskifte etter at avtalen er inngått. Priser kan uten varsel og hevingsrett justeres ved hvert årsskifte.

Justeringen skjer i henhold til konsumprisindeksen (KPI), som beregnes ut fra endringen i indekstallet per oktober sammenlignet med året før.

Har du spørsmål, ta kontakt med oss – vi ser gjerne på saken.

Les mer i våre vilkår

Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet typiske spørsmål vi får fra styrer i borettslag og sameier. Kanskje du finner svar på det du lurer på her.

Info rundt avtalen finner du i boligsammenslutningens avtaledokument. Ønsker en beboer å se eller administrere sin individuelle avtale, kan de gjøre dette på Min Side

På Min Side gjelder følgende:

  • Hvis ditt borettslag har en Flex-avtale, vil dette vises under "Hjem" på Min side.
  • Hvis ditt borettslag har en fast avtale med internett og Telia Play kan du klikke på "TV" eller "internett" for å se bredbåndshastighet eller antall TV-poeng.
  • Hvis ditt borettslag har en fast avtale med kun internett, finner du dette ved å klikke på "Internett".
  • Hvis ditt borettslag har en fast avtale med kun Telia Play, finner du dette ved å klikke på "TV".

Etter at avtalen er inngått, starter vi opp i tett dialog med styret. Den videre prosessen vil variere litt etter avtaletype, men følger i hovedtrekk disse stegene:

  • Beboerne får praktisk informasjon om avtale og utstyr
  • Beboere som trenger, får nytt utstyr
  • Eventuell utbygging eller tilpasning av infrastruktur
  • Beboerne tar i bruk løsningen

Med Flex har alle beboerne Telia Play med et stort utvalg strømmetjenester og TV-kanaler. De velger selv hvor mye de vil kunne fråtse i av strømmetjenester og TV-kanaler, og hvilken internetthastighet som passer best.

Henvis beboeren til Flex-siden på Min Side.

Ønsker du å endre kontaktperson eller fakturaadresse for ditt borettslag eller sameie, kan du sende en e-post til styremail@telia.no, så hjelper vi deg.

Ved generell hjelp til oppkobling, feilsøk og bruk, henvis til disse hjelpesidene:

Dersom dere opplever ustabilitet eller dårlig dekning, sjekk også driftsmeldinger for å se om det kan være pågående utfordringer med nettet på deres adresse. 

Hjelpeside for beboere

Tips gjerne beboerne om denne hjelpesiden, hvor de finner praktisk og oppdatert informasjon om avtalen og hvordan de kan få hjelp til sine tjenester.

Ta kontakt med oss

Blide kunderådgivere på support for styrer i borettslagVi vet hvor viktig personlig service er for styret. Et dedikert serviceteam sitter klare for å svare på dine spørsmål om den kollektive avtalen.

Kontaktskjema styre

i

Tillatte filformater: jpg, jpeg, png, pdf. Maks 10 MB.