Infinity symbol

Kjøpsbetingelser nettbutikk

Her finner du kjøpsbetingelser for privatkunder, informasjon om hvilke lover for legger grunnlag for dem, samt våre leveringsbetingelser.

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Telia til forbrukere.



Salgsbetingelsene og annen informasjon på  er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres fortløpende ved endringer.
 


For å kunne handle hos Telia må du ha fylt 18 år.
 
Vi leverer kun til kunder i Norge unntatt Svalbard.



1. Parter


Selger er:


Organisasjonsnummer 981 929 055

Telia Norge AS

Postboks 4444 Nydalen

0403 OSLO

Telefon: 924 05 050


og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss".
 


Kjøper er: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt"."
 


2. Opplysninger gitt i nettbutikken


Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.



Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen."
 


3. Priser


Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.


4. Betaling


Kjøpesummen kan gjøres opp forskjellig fra salgssted til salgssted, men de fleste oppgjør foregår gjennom postoppkrav. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 250 for å dekke våre utlegg. Frakt tur/retur og oppkravsgebyr kommer i tillegg og blir beregnet etter Postens satser.



Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Dette gjelder bare kunder over 18 år.
 


5. Levering og forsinkelse


Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.



Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.


6. Undersøkelse av produktene


Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ved mangler eller feil må du kontakte oss innen kort tid.

7. Reklamasjon og garanti


Dersom produktene har feil eller mangler må du snarest mulig ta kontakt med oss slik at vi kan søke utbedring av feilen.



Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11. I dag er reklamasjonstiden på mobiltelefoner 5 år.


8. Angrerett


Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist).Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.



Du mister ikke angreretten ved å åpne forsendelsen så lenge produktet kan leveres i tilnærmet samme stand og mengde.



Produktet er ikke levert i tilnærmet samme stand og mengde - og angreretten vil følgelig bortfalle - blant annet dersom du:

  • Har skadet/fjernet orginalemballasje
  • Har tatt produktet i bruk som ditt eget


Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje eller andre synlige skader, for at krav om angrerett kan godkjennes.
Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender.



De returnerte varene må pakkes inn slik at de ikke kan skades, og sendes som Postens Norgespakke, eller Servicepakke. Du vil da få et pakkenummer av Posten slik at du har mulighet å spore pakken på www.posten.no. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending.



Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg. 



9. Personopplysninger


Vi bruker i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.
I de tilfeller hvor vi også bruker personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det.


Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller ved tegning av abonnent som følger leveransen.



Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

  • du har samtykket i utleveringen, eller
  • når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
  • i lovbestemte tilfelle.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss
 eller sende forespørsel via våre personvernsider.

10. Salgspant


Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.

11. Tvister


Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.


12. Annet


Det gjøres oppmerksom på at kjøper ofte må godta abonnementsvilkår i tillegg til våre salgsbetingelser.

Leveringsbetingelser

Disse betingelsene gjelder i nettbutikken, for privatkunder.

Varer som finnes tilgjengelige i nettbutikken er normalt på vårt lager dersom ikke annet er spesifisert.

Varer sendes normalt fra oss første arbeidsdag etter at du har lagt inn din bestilling, dersom bestillingen er registrert innen kl 15.30. Dette gjelder alle leveringsmetoder.

Dersom du bestiller flytting av nummer fra annen operatør må du regne med at leveringstiden øker tilsvarende avgivende operatørs behandlingstid. Vi leverer kun til kunder i Norge unntatt Svalbard.

Se også angrerett og kjøpsbetingelser.