Hjelp til mobil
Anbefaling: Bruk BankID-appen
Bankene har besluttet at BankID på mobilen skal erstattes med en BankID-app. BankID-appen er helt gratis å bruke, og vi anbefaler at du laster ned og tar i bruk denne. Les mer om BankID.
Mange finner løsningen her
Om du vil bytte eier på Telia-abonnementet ditt, kan du gjøre det digitalt og signere med BankID.
Ved bestilling av mobil eller tilbehør som vi har på lager, tar det mellom 2-4 virkedager fra bestillingen er godkjent til varen blir levert.
Har du ikke mottatt varen din innen leveringstiden, eller lurer på noe annet om bestillingen, ta kontakt med kundeservice.
Du har 14 dager angrerett fra fra den dagen du mottar varen.
Avtalevilkår
Her finner du avtalevilkår for abonnementet ditt, og SVITSJ-vilkår for deg som har kjøpt mobil med SVITSJ.
SVITSJ-vilkår (Telia Finance)
- Generelle vilkår og betingelser for SVITSJ (PDF)
- Vilkår og betingelser for avtale om leie av mobiltelefon (PDF)
SVITSJ-vilkår (uten Telia Finance)
Når datamengden inkludert i 4G Bredbånd-abonnementet ditt er brukt opp, blir du automatisk videresendt til påfyllingssiden. Denne fungerer bare når du er koblet til internett med 4G Bredbånd fra Telia. Her får du valget om å kjøpe ekstra datapakke, eller fortsette med redusert hastighet.
Har du problemer med å komme på nett med mobilen, eller sende / motta MMS, er løsningen ofte å skru mobilen av og på.
Har du fortsatt problemer, finner du veiledning her:
Av og til kan du oppleve at iPhonen din ikke reagerer, og du får heller ikke slått den av og på. Da kan du prøve å tvinge den til å starte på nytt.
Se Apple sine supportsider for veiledning til å resette din iPhone.
Sikkerhetskopiering
Før du bytter mobil eller leverer den inn til service, er det viktig at du tar en sikkerhetskopi, for å sikre at viktig personlig innhold ikke blir borte. Måten du tar sikkerhetskopi varierer fra iPhone til Android - klikk på din telefontype under:
Skylagring
Har du bredbånd fra Telia har du inkludert skylagringstjenesten Telia Sky. Andre gode løsninger er Google Drive og Dropbox.
Aktivering
Når du har bestilt Spotify Premium eller Spotify Familie, vil du motta en SMS med lenke til aktiveringssiden, hvor du logger deg inn med Min Side-bruker og følger instruksene steg for steg videre.
Spotify har også egne hjelpesider, hvor blant annet kan finne ut hvordan du inviterer medlemmer til Spotify Familie.
Opprette brukernavn og passord til Spotify Premium
Når du har bestilt Spotify Premium mottar du en e-post til den adressen du har oppgitt i bestillingen. Følg lenken i e-posten og registrer en ny Spotify-konto, eller oppgi ditt eksisterende brukernavn for Spotify.
Deretter kan du aktivere. Du logger inn på aktiveringssiden med samme brukernavn og passord som på Min Side.
Jeg har Spotify Premium fra før, hva gjør jeg?
- Logg inn på aktiveringssiden
- Trykk "Neste", og "Log in to Spotify"
- Velg "Avslutt abonnement hos Spotify"
- Klikk "Cancel my subscription", tast inn Spotify-passordet ditt og bekreft at du vil kansellere.
- Når Spotify-abonnementet du hadde fra før løper ut, vil Telia Spotify Premium aktiveres, og du får en SMS som bekrefter dette.
Hvordan avslutte Spotify
- Gå til abonnementssiden på Spotify.com, og logg inn med brukernavn og passord for Spotify-kontoen din
- Trykk på "Change or cancel".
- Trykk på "Cancel Premium", og bekreft på neste side.
Ved feil i nettet kan du ved hjelp av vårt kart over dekningsutfall se hvilke områder som er berørt.