Bakgrunnsbilde

Flytting og retur av utstyr

Her finner du informasjon om hvordan melde flytting, hva du gjør med utstyret ditt og hva som skjer ved oppsigelse. 

Bakgrunnsbilde

Flytting og retur av utstyr

Her finner du informasjon om hvordan melde flytting, hva du gjør med utstyret ditt og hva som skjer ved oppsigelse. 

Flytting og retur av utstyr

Her finner du informasjon om hvordan melde flytting, hva du gjør med utstyret ditt og hva som skjer ved oppsigelse. 

Vi hjelper deg med å flytte

Skal du flytte? Gi oss beskjed om ny adresse i god tid før flyttingen. Vi ønsker å hjelpe deg — slik at du får en smidig flytteprosess. Vi hjelper deg med å finne ut hvorvidt du bør gjøre endringer på abonnementet, ta med deg utstyret, overføre det til ny beboer eller returnere det til oss. Borettslag har dessuten ofte særskilte avtaler. Kontakt oss

Dersom du har mobilabonnement fra Telia endrer du fakturaadresse selv på Min side.

Slik returnerer du utstyr

Du returnerer enkelt utstyr hos en forhandler eller et servicesenter — her kan du også bestille nytt hvis du trenger det. Husk å ta vare på kvitteringen når du leverer inn utstyret. Du kan også returnere utstyret per post, se fremgangsmåte for dette under. 

Du skal returnere utstyret ditt:

  • Når du sier opp abonnementet ditt (enten ved flytting eller av andre årsaker)
  • Når du flytter og du ikke tar med deg utstyret og heller ikke overfører til ny beboer

Du skal ikke returnere utstyret ditt:

  • Når du flytter og overfører det til ny beboer
  • Når du flytter og tar med deg utstyret
  • Når utstyret er fastmontert 
  • Når du har modem til trådløst bredbånd 4G/5G

Har du benyttet deg av angrerett skal alt utstyr som ikke er fastmontert returneres.

Alt utstyr som er leid av Telia skal kobles fra og returneres. Det betyr TV-bokser (inkludert programkort og fjernkontroll), samt modem og kabler som ikke er fastmontert. 

Vi gjør oppmerksom på at dersom utstyret ikke leveres, vil vi fakturere deg et erstatningsgebyr — se her hvilket utstyr som skal returneres og hvilke gebyr som gjelder.

Utstyr som er kjøpt (f.eks. trådløs router som Zyxel EX5501), fastmontert, eller av en utgått modell, trenger du ikke å returnere. Har du overført abonnement og utstyr til ny beboer skal du ikke returnere noe. Husk at du er ansvarlig frem til du har mottatt en bekreftelse på overføringen.

Dersom du har en fastmontert hussentral eller modem til trådløst bredbånd via 4G/5G i boligen, skal du la dette være igjen. Fastmontert utstyr skal ikke nedmonteres.

Utgåtte modeller skal leveres hos en miljøstasjon for el-retur etter endt oppsigelsestid.

Se oversikt over utstyr som ikke skal returneres her.

Gi oss beskjed når du sier opp dersom du ønsker å returnere utstyret per post, så sender vi deg ferdig frankert og adressert returlapp. Oppsigelsestiden løper ut påfølgende måned etter du har sagt opp, så i praksis vil du motta returlappen 1-2 måneder etter du har meldt inn oppsigelsen. 

Pakk utstyret forsvarlig inn, sett på den selvklebende returlappen og lever pakken hos nærmeste Postkontor. Husk å be om kvittering så du har dokumentasjon på at utstyret er levert inn. 

Kontakt oss dersom du skal flytte og ønsker å ta med deg utstyret til ny adresse, eller om du ønsker å overføre det til ny beboer på eksisterende adresse. 

Skal du overføre utstyr til ny beboer er du ansvarlig for at det ikke går tapt eller blir ødelagt, helt til overføringen har funnet sted og vi har mottatt en skriftlig bekreftelse fra begge parter. Når du overfører utstyr til ny beboer slipper du oppsigelsestid og eventuelle bruddgebyrer.

Dette skjer ved oppsigelse

Ta kontakt med oss hvis du ønsker å si opp enten det gjelder enkeltprodukter, tjenester eller hele abonnementet ditt. Husk at vi har én måneds oppsigelsestid, og at du kan være bundet av bindingstid. 

  1. Så snart oppsigelsen din er registrert vil du motta en bekreftelse på e-post. 
  2. Du kan koble fra og returnere utstyret til oss når du ønsker, og du vil motta en returlapp ved utløp av oppsigelsestiden din. Les mer om retur av utstyr over.
  3. Du mottar en sluttfaktura den siste måneden du er abonnent. Denne vil se litt annerledes ut enn du er vant til, da den kan inneholde en avregning for produkter avsluttet midt i måneden og eventuelle bruddgebyr dersom tjenester ble avsluttet innenfor bindingstiden.

Du kan se din sluttfaktura og betale den direkte på Min Side.

Bindings- og oppsigelsestiden din vil avhenge av hvilke produkter og tjenester du har hos oss. Dette finner du spesifisert i ordrebekreftelsen din. Bor du i et sameie som har avtale med oss vil du fortsatt måtte betale for tjenestene inkludert i fellesavtalen, men du kan si opp produkter bestilt i tillegg.

Hvis du sier opp abonnementet ditt før bindingstiden er over må du betale et bruddgebyr. Du vil også faktureres for installasjon dersom gratis installasjon var del av avtalen du sa opp. Har du hatt kostnadsfrie eller rabatterte tjenester i en periode vil disse også bli fakturert. Ta gjerne kontakt med oss hvis du er usikker på om du har bindingstid på noen av dine produkter eller tjenester.

Meld flytting

Obs! Grunnet stor pågang er svartiden 3-5 dager.

Vi trenger litt mer informasjon før du kan sende inn flyttemeldingen din

Ønsker ny beboer å ta over eksisterende abonnement?

Hvis du har kontaktinformasjon på ny beboer kan du oppgi den her, så vi kan ta kontakt:

Var denne siden nyttig?