Flytting og retur av utstyr

Her finner du informasjon om hvordan melde flytting, hva du gjør med utstyret ditt og hva som skjer ved en oppsigelse. 

Bakgrunnsbilde


Vi hjelper deg med å flytte

Skal du flytte trenger vi å vite om det er TV / bredbånd fra Telia på din nye adresse og hva slags utstyr du har. Dette avgjør hva som skjer med abonnementet ditt – og hvorvidt du bør ta med deg utstyret, overføre det til ny beboer eller returnere det til oss. Borettslag har dessuten ofte særskilte avtaler. Gi oss derfor beskjed om ny adresse i god tid før flyttingen. Så hjelper vi deg – slik at du får en smidig flytteprosess. 

 


Slik returnerer du utstyr

Du returnerer enkelt utstyr hos en forhandler eller et servicesenter – her kan du også bestille nytt hvis du trenger det. Husk å ta vare på kvitteringen når du leverer inn utstyret. Du kan også returnere utstyret per post, se fremgangsmåte for dette under. 

Du skal returnere utstyret ditt:

  • Når du sier opp abonnementet ditt (enten ved flytting eller av andre årsaker)
  • Når du flytter og du ikke tar med deg utstyret og heller ikke overfører til ny beboer

Du skal ikke returnere utstyret ditt:

  • Når du flytter og overfører det til ny beboer
  • Når du flytter og tar med deg utstyret

Husk at borettslag kan ha særskilte regler for når utstyret skal tas med eller bli igjen. Kontakt oss så hjelper vi deg. Har du benyttet deg av angretett skal alt utstyr som ikke er fastmontert returneres. 

Alt utstyr som er leid av Telia skal kobles fra og returneres. Det betyr TV-bokser (inkludert programkort og fjernkontroll), modem og kabler. Bor du i et borettslag har de typisk en avtale med Telia på TV- og bredbåndstjenester, mens utstyret er ikke inkludert.

Vi gjør oppmerksom på at dersom utstyret ikke leveres, vil vi fakturere deg et erstatningsgebyr – se her hvilket utstyr som skal returneres og hvilke gebyr som gjelder.

Utstyr som er kjøpt (f.eks trådløs router), fastmontert, eller av en utgått modell trenger du ikke å returnere. Det skal leveres hos en miljøstasjon for el-retur etter endt oppsigelsestid. Har du overført abonnement og utstyr til ny beboer skal du ikke returnere noe. Husk at du er ansvarlig frem til du har mottatt en bekreftelse på overføringen.

Dersom du har en fastmontert hussentral i leiligheten skal du la denne være igjen, og den skal ikke monteres ned.

Se oversikt over utstyr som ikke skal returneres her. 

Gi oss beskjed når du sier opp dersom du ønsker å returnere utstyret per post, så sender vi deg ferdig frankert og adressert returlapp. Oppsigelsestiden løper ut påfølgende måned etter du har sagt opp, så i praksis vil du motta returlappen 1-2 måneder etter du har meldt inn oppsigelsen. 

Pakk utstyret forsvarlig inn, sett på den selvklebende returlappen og lever pakken hos nærmeste Postkontor. Husk å be om kvittering så du har dokumentasjon på at utstyret er levert inn. 

Kontakt oss dersom du skal flytte og ønsker å ta med deg utstyret til ny adresse, eller om du ønsker å overføre det til ny beboer på eksisterende adresse. 

Skal du overføre utstyr til ny beboer er du ansvarlig for at det ikke går tapt eller blir ødelagt, helt til overføringen har funnet sted og vi har mottatt en skriftlig bekreftelse fra begge parter. Når du overfører utstyr til ny beboer slipper du oppsigelsestid og eventuelle bruddgebyrer.


Dette skjer ved oppsigelse

Ta kontakt med oss hvis du ønsker å si opp enten det gjelder enkeltprodukter, tjenester eller hele abonnementet ditt. Husk at vi har én måneds oppsigelsestid, og at du kan være bundet av bindingstid. 

  1. Så snart oppsigelsen din er registrert vil du motta en bekreftelse på e-post. 
  2. Du kan koble fra og returnere utstyret til oss når du ønsker, og du vil motta en returlapp ved utløp av oppsigelsestiden din. Les mer om retur av utstyr over.
  3. Du mottar en sluttfaktura den siste måneden du er abonnent. Denne vil se litt annerledes ut enn du er vant til, da den kan inneholde en avregning for produkter avsluttet midt i måneden og eventuelle bruddgebyr dersom tjenester ble avsluttet innenfor bindingstiden.

Du kan se din sluttfaktura og betale den direkte på Min Side.

Bindings- og oppsigelsestiden din vil avhenge av hvilke produkter og tjenester du har hos oss. Dette finner du spesifisert i ordrebekreftelsen din. Bor du i et sameie som har avtale med oss vil du fortsatt måtte betale for tjenestene inkludert i fellesavtalen, men du kan si opp produkter bestilt i tillegg.

Hvis du sier opp abonnementet ditt før bindingstiden er over må du betale et bruddgebyr. Du vil også faktureres for installasjon dersom gratis installasjon var del av avtalen du sa opp. Har du hatt kostnadsfrie eller rabatterte tjenester i en periode vil disse også bli fakturert. Ta gjerne kontakt med oss hvis du er usikker på om du har bindingstid på noen av dine produkter eller tjenester.

Trenger du hjelp?

Fant du ikke svaret på det du lurte på?
Vi hjelper deg på telefon, chat og e-post.

Var denne siden nyttig?