ForsidenKundeserviceTVFeilmeldinger og problemer TV

Problemer og feilmeldinger

Velg hvilken plattform du har problemer med

Hva trenger du hjelp til?

Problemer med direkte-TV

Har du problemer med direkte-TV er det et par ting som må sjekkes, men prøv aller først en reboot av boksen din. Trekk ut strømkablenen, tell til ti og sett den inn igjen.

Obs! Har du nettopp koblet opp boksen din, og får opp en melding om manglende tilgang når du forsøker å se på direkte-TV? Send en SMS med TV til 02123 fra nummeret som er koblet til Telia-kontoen din mens du står på kanalen – det er viktig at du ikke blar til andre kanaler mens du venter. Da sender vi en oppdatering til boksen din, og det skal straks fungere igjen av seg selv.

Har du ikke nylig koblet opp Telia-boksen din følger du anvisningene under.

Sjekk at boksen er korrekt oppkoblet
Det er viktig at boksen er koblet opp som den skal, og har du et nettverksuttak skal Telia-boksen kobles direkte i hjemmesentralen (den firkantede boksen som sitter i stikkontakten). Har du et antenneuttak skal Telia-boksen kobles med en coax-kabel til antenneuttaket, og til nett med kabel eller wifi.

Er du usikker på om boksen er koblet opp riktig, eller om førstegangsoppsettet gikk som det skulle? Ta en titt på veiviseren for oppkobling.

For at du skal kunne se på direkte-TV er det viktig at du er logget på Telia-kontoen din. 

Slik sjekker du om du er logget inn:

  1. Åpne "Innstillinger" fra hovedmenyen
  2. Bla nedover til "Legg til konto"

Ser du der en Telia-logo og kundenummeret ditt? Det betyr at du er logget inn, og hvis du har sjekket at boksen korrekt koblet til og oppdatert, ta kontakt med kundeservice.