Get og Telia samlet: – Vi har store ambisjoner for fremtiden

Når TV, mobil og bredbånd samles i ett Telia, ligger alt til rette for å gi deg en enklere og morsommere digital hverdag.

Når Get og Telia samles under samme tak skjer det med et tydelig mål for øyet: Å utfordre det etablerte og fortsette å utvikle nye tjenester du som kunde vil nyte godt av.

– Med et enormt underholdningstilbud, og mengder med innovasjon og teknologi samlet på ett sted, får vi muligheten til å gi kundene våre en enda enklere, smartere og morsommere hverdag, sier Camilla Forberg, som er merkevare- og markedsdirektør i Telia Norge.

Å utfordre er derimot ingen ny strategi for Get og Telia, som i over femti år har jobbet hardt for å dytte den teknologiske utviklingen i Norge fremover.

Camilla Forberg.jpg

ENORMT UNDERHOLDNINGSTILBUD: – Nå får vi muligheten til å gi kundene våre en enda enklere, smartere og morsommere hverdag, sier Camilla Forberg.

– Da Get lanserte muligheten for å stoppe og spole i sendingen, forandret det måten vi så på tv på. Plutselig kunne du gå på do midt i landskampen, uten å miste et sekund, forteller Forberg.

Dette er bare ett eksempel i rekken av nyvinninger Get har jobbet frem for å bedre hverdagen til kundene sine. Da video-leie ble tilgjengelig direkte på tv-en i 2009, fikk det norske folk Hollywood-glamour rett i sofaen – kun ved hjelp av et tastetrykk. I dag leverer vi markedets mest fleksible kanalpakker, og ikke minst; Norges raskeste bredbånd.

Målet med sammenslåingen av Get og Telia er å bidra til å skape en ny og bedre hverdag for ditt styre og dine beboere.

Camilla Forberg, merkevare- og markedsdirektør i Telia Norge

Telia på sin side har vært tidlig ute med å skape nye måter å kjøpe og bruke data på, og var først ute med 4G mobilnett. Nå rulles også det nye 5G-nettet ut i hele landet, som vil gjøre en enorm forskjell i vår mobile hverdag.

– Å utfordre ligger i ryggmargen vår. Og det skal vi fortsette med, slik at vi kan gi kundene våre alt det de vet at de trenger – og alt de ikke vet at de ønsker seg, sier Forberg.

Mer muskler og større kraft

Økt digital innovasjonskraft er derimot ikke den eneste fordelen ved et sammenslått Get og Telia.

– Det er en kjempefordel at vi blir et større miljø, med flere ansatte som har erfaring fra ulike miljøer innen tv, bredbånd og mobil. Det betyr at vi blir flere flinke folk som hver dag skal jobbe sammen for kundene våre, sier Pål Rune Kaalen, leder i privatmarkedet i Telia Norge.

Pal Rune Kaalen.jpg

SATSER STORT: Det er en kjempefordel at vi blir et større miljø, mener Pål Rune Kaalen.

– At vi er store betyr mer muskler og større kraft. Men vi er fortsatt små nok til at vi kan agere raskt, og ikke minst ivareta den tette kontakten vi har med kundene våre.

Derfor jobber vi nå med å tilrettelegge slik at det blir enda enklere for kundene å nå oss, enten det er på nett eller fysisk i en av våre Telia-butikker, forklarer Kaalen.

Flere kundefordeler

Videre forteller Kaalen at Get og Telia vil satse stort på å forbedre og modernisere infrastrukturen.

– Dette gjør vi for å kunne tilby borettslagene enda bedre hastighet, bedre stabilitet og bedre produkter. Det hadde ikke vært mulig for Get alene, sier Kaalen og legger til:

– Vi skal jobbe hardt for å gi kundene tydelige fordeler ved å være en del av Telia-familien. Styrer og borettslag som samler alle tjenester hos oss, vil for eksempel få mye bedre oversikt over hva de betaler for og hvilke produkter de har tilgang til.

I dag får kunder som har bredbånd og TV gjennom Get og mobilabonnement hos Telia mer data hver måned uten ekstra kostnad.

De trenger heller ikke bekymre seg dersom det skulle oppstå problemer med bredbåndet. Med Surfegaranti får alle Telia-kunder i husstanden gratis og ubegrenset surfing på mobilen i 24 timer dersom nettforbindelsen kuttes, forklarer Kaalen.

– Dersom du er kunde av Get og Telia vil du også få ekstra tv-poeng i abonnementet ditt.

Mye godt i vente

Hva kunder kan forvente seg av nye produkter i fremtiden, har ikke Kaalen svaret på ennå. Men at Get og Telia skal gjøre alt vi kan for å gi kundene de beste tjenestene på markedet er helt sikkert.

– At vi har store ambisjoner er det ingen tvil om. Og jeg håper kundene har like store forventinger til oss. En viktig del av jobben blir derfor å forstå hva styrer og beboere trenger og ønsker seg fra oss. Vi vil lytte og lære av de som bruker oss mest. Slik at vi kan bli bedre. Sammen, avslutter Kaalen.

Var denne siden nyttig?