En mann med laptop og en grå katt ses ovenfra sittende på en benk

Personvern og sikkerhet

Telia er et stort selskap med en sentral plass i mange menneskers liv – for både kunder, ansatte og samarbeidspartnere. Det krever at vi opptrer etisk ansvarlig og bidrar til samfunnet på en positiv måte. Med vår infrastruktur og digitale tjenester har vi også et spesielt ansvar for å trygge brukerne.

Trygg bruk på et trygt nett

Med internett fra Telia kan du og familien surfe trygt. Alle våre internettkunder har forsikring mot ID-tyveri samt Telia Sky med ubegrenset lagring inkludert, og i løpet av høsten 2025 kommer flere trygghetstjenester for alle internettkunder.Familie ved spisebord med laptop, sol kommer inn utenfra.Svindel og angrep er minst like vanlig gjennom mobiltelefonen. Telias mobilnett er kontinuerlig overvåket og beskyttet. Bare i fjor stanset vi nesten 44 millioner svindelforsøk rettet mot våre kunder. Alle mobilkunder har inkluderte trygghetstjenester; Nettvakt, Nettslett og Sosiale medier-sperre for barn.

For de som ønsker et ekstra lag med beskyttelse, og hjelp dersom noe skulle skje, tilbyr vi tjenesten Telia Trygg. Her får du ID-overvåkning, passordhvelv, ID-forsikring og netthandelforsikring i ett.

Se alle våre trygghetstjenester

Sikrer virksomheter digitalt

Digitaliseringen har åpnet et helt nytt spillerom for kriminelle. Cybertruslene blir stadig mer innovative, og sikkerhetsløsningene må være kontinuerlig oppdatert.Mann står i profil med laptop i et dunkelt kontorlandskap, kveldshimmel og andre næringsbygg vises gjennom vinduene i bakgrunnen.Med Telia som helhetsleverandør av IT- og kommunikasjonstjenester, tar vi ansvar for sikkerhet i alle ledd – med både rådgivning og tjenester.

Se hvordan Telia kan sikre din bedrift

Personvern

I Telia behandler vi store mengder personopplysninger om våre kunder. Derfor tar vi ditt personvern på det største alvor. Du skal kunne ha tillit til at dine opplysninger er trygge hos oss.Vår behandling av personopplysninger er underlagt personopplysningsloven med forskrift som omfatter EUs personvernforordning, GDPR, slik denne er implementert i norsk rett. Vi følger også strenge krav som er nedfelt i ekomloven for å beskytte dine trafikk- og kommunikasjonsdata.

Les mer om hvordan vi jobber med ditt personvern

Kundeintegritet

Nettverkene våre skal være sikre og beskytte all data som overføres og lagres. Vårt hovedfokus er alltid å beskytte personvernet til våre kunder.For å kunne tilby tjenestene våre, må vi lagre ulike kundeopplysninger som navn, adresse, personnummer, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og tjenestene du har. Vi lagrer aldri dataene lenger enn vi trenger, og all informasjon blir nøye håndtert under meget strenge regler.

Les mer om hva og hvordan vi lagrer kundedata (privat og bedrift) i personvernerklæringen vår

Whistleblowing Line

Opplever du noe ubehagelig, som du mener bryter med Telias etiske retningslinjer, skal du aldri nøle med å si ifra. Whistleblowing Line er en nettbasert portal for hendelsesrapportering i Telia. Her kan du sende inn varsler om helse- og sikkerhetshendelser, samt svindel.Ung kvinne sitter konsentrert og skriver på en laptop som ligger på skrivebordet foran henne. Inn fra siden kommer det solskinn som delvis skinner på kvinnens ansikt. Bak henne, en grå betongvegg.Alle ansatte i Telia er forpliktet til å drive vår virksomhet med åpenhet, integritet og ansvarlighet. Vi oppfordrer både ansatte og interessenter til å si ifra hvis de mistenker alvorlige feil, handlinger eller bekymringsverdige forhold. Dette inkluderer brudd på lover, regler og forskrifter eller trusler mot offentlige interesser.

Varslingen er anonym, og vi forplikter oss til å behandle rapportene konfidensielt og beskytte varslere mot risiko for gjengjeldelse – så lenge rapporten er laget i god tro.

Gå til vår Whistleblowing Line for å lese mer eller varsle