Multichannel Gateway

Med ett API får du enkelt tilgang til over 10 ulike kommunikasjonskanaler: SMS, E-post, FB messenger, Twitter, Push Notifications, In app messaging, Apple Business Chat med flere.
Fordeler med Telia Multichannel Gateway
![]() |
En tjeneste levert på den skybaserte plattformen IMIconnect. | |
![]() |
Ett API med tilgang til flere digitale kommunikasjonskanaler. | |
![]() |
Et stabilt API som løpende tilpasses endringer i kommunikasjonskanalene, slik at du slipper det. | |
![]() |
Lett tilgjengelig portal for administrasjon av rapporter og feilsøking. | |
![]() |
Enkelt å sette opp to-veis dialog med kunder i alle kanaler. | |
![]() |
Velg ett eller flere avsendernavn på SMS for profilering av bedriften. |


Rapporter
Viser detaljert informasjon om trafikken på de ulike kanalene. Rapportering kan separeres og det er mulig å eksportere logger.
Adminportal
En webportal som samler alle administrative funksjoner knyttet til å bruke tjenesten. Her finner man også verktøy for feilsøking, dashboard som gir oversikt på trafikk, tilgang til rapporter og administrasjon av brukerrettigheter.
API
All API-dokumentasjon er tilgjengelig her.
Telia Multichannel Gateway gir API til mange ulike kommunikasjonskanaler i én tjeneste:
|
|
Spørsmål og svar
Ja, tjenesten kan bestilles med kun API for SMS-kommunikasjon. Tilgang til admin-portalen gjelder kun ved bestilling av komplett sett API-er, ikke enkeltvise API-er.
Ja, det er mulig. I ordreskjema angir du test under kontotype.
Normal leveransetid er 5 arbeidsdager fra mottatt ordreskjema, forutsatt at du har en Telia bedriftsavtale.