ForsidenMagasinetPå jobbSlik overtaler du sjefen til å svitsje
Kvinne viser frem noe på mobilen til mann.

Derfor bør du overtale sjefen til å svitsje

Er du lei av gamle og dårlige jobbtelefoner? Da bør du overtale sjefen til å svitsje til SVITSJ for Bedrift.

Å få utlevert en gammel, og kanskje brukt, telefon på jobb er alltid en nedtur. Klarer du å overtale sjefen til å velge SVITSJ for Bedrift trenger du aldri å irritere deg over en kjip telefon igjen.

Med en SVITSJ for Bedrift-avtale, kan dere ansatte både velge hvilken telefon dere vil ha og bytte til en ny hvert år. Det betyr at du slipper å mase på sjefen om at telefonene dere bruker er utdaterte – en samtale de færreste liker å ta.

Minn sjefen på dette

Er sjefen bekymret for at SVITSJ for Bedrift skal gi høyere kostnader? Minn ham eller henne på at bedriften selv velger hvor mye hver ansatt skal kunne bruke i måneden på telefon.

Visste du forresten at du som ansatt kan kjøpe mer mobildata enn det som er inkludert i jobbabonnementet – uten at jobben får noen ekstra regning? Du kan velge mellom datapakker på 1, 5 eller 10 GB og Data Boost med fri mobildata i 1, 3 eller 12 timer. Alt du trenger å gjøre, er å godkjenne kjøpet med Vipps.

Fungerer dårligere med tiden

Jobber du kanskje et sted hvor du får en brukt telefon og beskjed om at du må beholde den i flere år? Da er det lett å bli frustrert over at et av de viktigste verktøyene man trenger i jobben ikke fungerer sånn man helst vil bruke det.

Frem til nå har de fleste bedrifter hatt avtaler som løper over 18 eller 36 måneder. Med dagens teknologiutvikling kan tre år være i overkant lang levetid for en telefon du skal bruke på jobb. Mange viktige apper og tjenester vil etter hvert fungere dårligere på en eldre telefon, fordi de oppdateres og utvides med ny funksjonalitet.

Dette bør du si til sjefen

Hvis du skal overbevise sjefen, nytter det ikke bare å fokusere på fordelene for de ansatte. SVITSJ for Bedrift har i tillegg mange fordeler for bedriften.

En av dem er mindre administrasjon. I «Min Bedrift»-portalen har sjefen oversikt over alle abonnementene og telefonene i bedriften, og det er lette å administrere både kostnader og utstyr. Hvis noen for eksempel slutter, er det enkelt å flytte eller si opp abonnementet. Sjefen kan også enkelt overføre SVITSJ-avtalen til en ny ansatt.

Knust skjerm? Ikke noe problem!

I tillegg inkluderer SVITSJ for Bedrift skjermforsikring. Dermed trenger du ikke ha dårlig samvittighet hvis du er uheldig og knuser skjermen på jobbtelefonen. Bare stikk innom en av Telias butikker, så får du en splitter ny telefon med én gang.

Å slippe store investeringer i dyre telefoner er en annen stor fordel for bedriften. Å bruke mange titusener i nye telefoner er en tung utgift for mange, og med SVITSJ for Bedrift får man mer penger tilgjengelig som kan brukes på mer lønnsomme investeringer.

Dette er SVITSJ for Bedrift


  • Valgfri mobil fra vårt sortiment
    Dere kan velge mellom en lang rekke telefoner - inkludert de nyeste modellene.

  • Bytt mobil hvert 12. måned
    Ansatte kan selv velge å svitsje telefonen med en ny 1 gang i året.

  • Skjermforsikring inkludert
    Skjermforsikring er inkludert, og du kan få en lånetelefon på minuttet om du besøker én av våre Telia-butikker.

  • SVITSJ med god samvittighet
    For hver telefon som byttes inn, gir vi en sum til en god sak. På den måten bidrar du til å tilføre samfunnet noe positivt.

Var denne siden nyttig?