ForsidenMagasinetPå jobbEnklere telefonhverdag

Enklere telefonhverdag

Telia Bedriftsnett er løsningen som kutter køtider på telefon og sørger for at du alltid når frem til riktig person.

Når du ringer en bedrift forventer du raskt svar. Punktum. Du har kanskje allerede forsøkt å finne en løsning på nettet, og er gjerne mer utålmodig enn i andre servicekanaler. Derfor er det ikke uvanlig å irritere seg over:

    ... å bli satt over til feil person

    ... å vente lenge i telefonkø

    ... å måtte ringe opp igjen

Vår skybaserte telefoniløsning, Telia Bedriftsnett, gjør at du som kunde vil slippe disse bryderiene - du får "alltid svar garanti".

1. Fra feil person til alltid rett person

I telefoniløsningen kan du skreddersy grupper etter avdelinger som kundeservice, økonomi, salg og HR, og funksjoner som markedssjef, lagersjef, økonomisjef, osv. Med enkle tastevalg vil du alltid nå den rette som kan svare på ditt spørsmål.

Kundeutvikler i Telia Bedrift, Bernt Bergh. Foto: Telia.

– Det er det som er poenget med Telia Bedriftsnett. At du alltid skal komme fram til rett person og få svar. Oppsettet gjør det enkelt for deg som kunde å velge rett avdeling uten å bruke unødvendig tid på å snakke med feil person for så å bli satt over, forteller kundeutvikler i Telia Bedrift, Bernt Bergh, som har god kjennskap til markedet og etterspørselen fra bedriftskunder.

2. Lang ventetid blir til mye mindre ventetid

Telia Bedriftsnett sikrer at det alltid vil være en som kan ta telefonen. Når du ringer inn vil løsningen sikre at noen tar telefonen på to måter:

  • Om den ene i avdelingen ikke er ledig, så går den til neste.
  • Alle får samme oppringning og den første som er ledig svarer.

– Teknisk sett kommer du inn i en ringesløyfe hvor første ledige i avdelingen vil kunne ta telefonen. På den måten slipper du å sitte lenge i køen, og får raskt svar, sier Bergh.

3. Du må ringe opp igjen - neida, de vil ringe opp igjen til deg

Er du en kunde som ikke orker å trykke deg frem, kan bedriften lett aktivere "ring tilbake-funksjonen", eller ta imot beskjed i talepostkassen for deretter å ringe deg opp igjen. En funksjon som Bergh er veldig begeistret over.

– Dette er en tjeneste jeg alltid benytter meg av. Spesielt om jeg ringer til en bedrift som normalt sett har lange køer. Da får jeg muligheten til å fortsette med det jeg holder på med, i stedet for å vente i kø, forteller Bergh.

Er du VIP så slipper du kø

I løsningen vår kan du også legge til VIP-kunder som passerer alt og alle i hurtigfilen. Om du er en av bedriftens viktigste kunder kan de med andre ord forsikre deg om at du kommer frem via telefon med en gang.

– For noen bedrifter er det enkelte kunder man ønsker å ta ekstra godt vare på. Med denne funksjonen får man muligheten til å gjøre nettopp det og samtidig få sikkerheten om at de alltid kommer frem når de lurer på noe. Dette er en viktig funksjon for mange bedrifter, sier Bergh.

Mobilansvarlig i bedriften kan selv sette opp og administrere løsningen, men vi  bistår selvfølgelig om dere har behov som krever spesielle tilpasninger.

Telia Bedriftsnett


  • Telia Bedriftsnett er en skybasert telefoniløsning som gjør det lett å håndtere alle innringere.
  • Sentralbordet kan styres av alle ansatte fra PC, nettbrettet eller mobilen - noe som gjør det mulig å ta med sentralbordet i lomma.
  • Løsningen kan enkelt tilpasses alt fra små bedrifter til store organisasjoner med mange lokasjoner og tusenvis av ansatte.
  • Brukere får god oversikt over medarbeidernes tilgjengelighet og gjør det lettere å samhandle seg imellom.
  • Drag and drop-funksjonen gjør det enkelt å tilpasse sentralbordet slik du eller bedriften ønsker.

Var denne siden nyttig?