SIM, PIN og PUK

Ha kontroll på SIM-kortene

Husker du ikke PIN-koden din? Blir du bedt om PUK-koden? Eller har du flere SIM-kort og husker ikke helt hvilket som hører til hvor? Det kan skje den beste - og dette skal vi hjelpe deg med. Logg deg inn, så kan du blant annet:

  • Se alle SIM-kortene dine
  • Bestille og aktivere nye SIM-kort
  • Se dine PIN- og PUK-koder

Med mobilabonnement kan du få ekstra DataSIM for kun kr 30 per måned. Med et ekstra SIM-kort kan du surfe på nettbrettet med datamengden du har inkludert i abonnementet ditt.

Ekstra DataSIM kan også brukes i en PC, modem eller miniruter.

Tjenesten er ikke mulig å bestille for Kontant.

Har du flere telefoner eller enheter kan du ha ett eller to ekstra SIM-nummer på samme mobilabonnement. Det vil ringe på alle enheter samtidig, og du kan velge hvilken du ønsker å svare fra. Du kan også velge om du vil ha SMS på én eller alle.

Etablering av et SIM-nummer koster kr 50. Månedspris er kr 30 per ekstra SIM.

Kampanje!

Nå får du Tvilling kostnadsfritt i 3 måneder. Ordinær pris er 50,- i etablering og 30,- pr. md. for hvert ekstra SIM-nummer.

Tvilling forutsetter at du har et abonnement (ikke kontantkort), og at Personsvar er aktivert på abonnementet ditt.

Bestill via kundeservice eller hos din nærmeste Telia-butikk.

Våre SIM-kort for mobilabonnement støtter i utgangspunktet BankID på mobil. Har du vært kunde en stund, eller er i tvil om SIM-kortet ditt har den støtten som trengs, kan du sjekke det ved å gå til BankID og teste.

Er alt ok der, kan du gå til nettbanken din og aktivere BankID på mobil.

Mangler du derimot støtte for BankID på mobil på SIM-kortet ditt, kan du bestille nytt SIM-kort.

Nytt SIM-kort? Husk å aktivere BankID igjen

BankID på mobilen virker selv om du flytter SIM-kortet fra én mobil til en annen – men hvis du bytter SIM-kort, må du aktivere BankID på mobil igjen i nettbanken din.

Begrensninger for BankID på mobil

  • BankID kan ikke bestille for Ekstra DataSIM eller Trilling-SIM.
  • Mobilt Bredbånd har ikke støtte for BankID på mobil.
  • Kontant startpakker leveres uten støtte for BankID på mobil. Bestill nytt SIM-kort hos oss dersom du ønsker å ta i bruk tjenesten på kontantkortet.

Kostnader ved bruk av BankID

  • Bruk av BankID på mobil i Norge koster 0,-.
  • I utlandet blir du belastet i henhold til ditt abonnement for de SMS-ene (som oftest 2-3 stk.) mobilen din sender til BankID-systemet.

 

Administrator

Du kan bestille uaktiverte SIM-kort via kundekontakten din, eller på Min Bedrift. Har du noen kort liggende går det raskere å bestille nye abonnement, eller bistå medarbeidere som trenger å erstatte sine kort.

Alle ansatte

Ansatte kan også bestille nytt kort selv:

  • I Telia-butikker (pris kr 200)
  • Min side (pris kr 99, belastes mobilregningen)
  • Via kundeservice (pris kr 99, belastes mobilregningen)

Hvis du får feilmeldinger som "SIM-kort mangler", "Ugyldig SIM", "Inaktivt SIM" eller "SIM blokkert", kan det være flere årsaker til dette:

  • SIM-kort mangler, eller er ikke satt inn riktig i mobilen. Eventuelt kan det også være feil på mobilens SIM-kortleser, eller defekt SIM-kort.
  • Nytt SIM-kort er ikke aktivert. Du kan aktivere SIM-kortet ved å logge inn via knappen over.
  • Du har tastet feil PIN-kode tre ganger. Da trenger du PUK-koden – den finner du også om du logger inn.

Tips: Før du kontakter oss, prøv SIM-kortet i en annen mobil. Da får du avklart om problemet gjelder mobilen eller SIM-kortet. Er det noe galt med SIM-kortet, kan du logge inn og bestille nytt, eller ta kontakt med oss for hjelp med bestilling.