INFORMASJON TIL ALLE ANSATTE I BERGEN KOMMUNE

Velkommen til nye mobiltjenester hos Telia!

Med mobilnett i verdensklasse kan du glede deg til å ta i bruk 4G-dekningen vår, også for samtaler. 
4G Tale og WiFi Tale gir deg bedre dekning, raskere oppkobling og bedre lydkvalitet.

 

Hva må jeg som ansatt gjøre?

  1. Du vil mottatt SMS med informasjon om dato for bytte av SIM-kort samt navn på din kontaktperson.
  2. SIM-kortet sendes ut til din kontaktperson, som har ansvar for distribusjon/videreformidling til hver enkelt mottaker.
  3. Sjekk at du har mottatt fysisk SIM-kort via din kontaktperson senest to dager før byttet skal iverksettes. Hvis ikke må du ta kontakt med din leder.

NB - I det øyeblikket porteringen skjer, vil gamle SIM-kortet slutte å fungere. Har du spørsmål knyttet til bytte av SIM. Ta kontakt med Helpdesk.

  • Merk deg tidspunkt for overgang og husk å ha ditt nye Telia SIM-kort tilgjengelig denne dagen, også dersom du er på reise.
  • Du må selv bytte SIM-kort i mobiltelefonen din på porteringstidspunktet. Hvert SIM-kort har en unik PIN-kode som du får sammen med ditt nye SIM-kort. 
  • Husk å ha det nye Telia SIM-kortet tilgjengelig slik at du får byttet SIM-kort på porteringstidspunktet. Klokkeslett for byttet blir kommunisert på SMS noen dager før. 
  • Dersom du vil beholde din gamle PIN kan du bytte denne i innstillinger på telefonen etter at du har satt i nytt kort. Les mer her: https://www.telia.no/sim-pin-puk/

Alle våre SIM-kort støtter BankID. Fordi BankID på mobil er knyttet mot SIM-nummer må alle brukere av BankID på mobil inn i nettbanken sin for å endre dette til det nye kortet. Husk din kodebrikke på porteringstidspunktet.

Les mer om BankID ved SIM-bytte

Alle brukere må slette gammel Telia app, og laste opp ny.

Ny app heter Telia Mobil SPM. Her får du oversikt over fortløpende forbruk, du kan endre innstillinger og ta direkte kontakt med kundeservice.

Slik ser appen ut:

telia_mobil_spm_ikon100x105.png

Her kan du laste ned appen:

app_store.png

google_play.png

 

Gå inn i appen for å endre visningsnummer. Logg deg inn med telefonnummer og en engangskode du mottar på SMS. Velg «Mer» -> Ring med et annet nummer. Velg nummeret du ønsker i nedtrekks menyen.

For å endre viderekobling kan du gjøre det i appen eller på Min Side.

I appen:
Velg «Mer» -> Mobilinnstillinger - > Her kan du velge mellom å viderekoble alle samtaler, viderekoble når du er opptatt eller når du ikke svarer. 
Dersom valgene er aktivert, men det ikke er skrevet inn noe nummer for viderekobling, så vil samtalen bli sendt til mobilsvar. 

På Min Side:
Gå inn på Innstillinger -> scroll ned til Viderekobling - > Trykk på endre, da vil du få opp en ny rute hvor du kan aktivere og skrive inn nummere på det ønskede valget. 

Ny app er tilgjengelig, men foreløpig vil du ikke kunne se oppdatert forbruk.
Vi jobber med å overføre data i systemene.
Har du ikke lastet ned appen kan du lese mer i "Last ned Telia Mobil SPM appen".

Skulle du være uheldig å motta et defect SIM, må du melde ifra og hente et nytt SIM hos Helpdesk.
Adressen er:
Spelhaugen 22, 5147 Fyllingsdalen
Eller 
Rosenkrantzgaten 3, 5003 Bergen.

 

Mobil priser

Her finner du informasjon om priser på samtaler til og fra andre land, samt bruk av SMS, MMS, sone inndeling og land. Gjelder både for tale og data abonnement. 

Roaming priser.

Spørsmål?

Har du spørsmål knyttet til bytte av SIM-kort, ta kontakt med Helpdesk i kommunen. 

Trenger du mer hjelp, kan du kontakte Telia på telefon 21 50 21 50 eller e-post 02150@telia.no.

Slik får du en best mulig opplevelse hos oss